Δευτέρα, Οκτωβρίου 03, 2011

VISA: Αύξηση τουριστικής δαπάνης,... κατά 9,27% στην Ελλάδα


VISA: Αύξηση τουριστικής δαπάνης κατά 9,27% στην Ελλάδα 

Μεγάλη η αύξηση του τζίρου από Ρώσους τουρίστες
Αύξηση κατά 9,27% σημείωσε η συνολική δαπάνη εισερχόμενου τουρισμού στην Ελλάδα την περίοδο Μαΐου - Αυγούστου 2011, σύμφωνα με τον Δείκτη Καταναλωτικής Δαπάνης Εισερχόμενου Τουρισμού της Visa Europe.

Συνολικά σύμφωνα με τα στοιχεία συναλλαγών η καταναλωτική δαπάνη εισερχόμενου τουρισμού σε έξι Μεσογειακές χώρες (Γαλλία, Ελλάδα, Ιταλία, Πορτογαλία, Ισπανία και Τουρκία) ανήλθε στα 14,4 δις ευρώ σε σχέση με τα 13 δις ευρώ του 2010, σημειώνοντας αύξηση 10,08% σε ετήσια βάση κατά την ίδια περίοδο.
Τ
η μεγαλύτερη δαπάνη στις έξι Μεσογειακές χώρες σημείωσαν οι επισκέπτες από το Ηνωμένο Βασίλειο, ξοδεύοντας 2,4 δις ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί στο 16,7% της συνολικής δαπάνης. Ακολουθούν οι επισκέπτες από τη Γαλλία που ξόδεψαν 2,01 δις ευρώ και από τις ΗΠΑ με 1,21 δις ευρώ.

Ωστόσο το επίπεδο δαπάνης των Βρετανών για τη συγκεκριμένη περίοδο μειώθηκε κατά 0,9% σε σχέση με πέρυσι, ενώ και οι επισκέπτες από το Βέλγιο μείωσαν τη δαπάνη τους κατά 0,7%. Αντίθετα, τη μεγαλύτερη άνοδο παρουσίασαν οι επισκέπτες από τη Ρωσία, φτάνοντας τα 743 εκατ. ευρώ το τετράμηνο Μαΐου - Αυγούστου 2011, έναντι 534 εκατ. ευρώ το 2010, με αύξηση 39,2% και μερίδιο 5,17% της τουριστικής δαπάνης. Σε ό,τι αφορά τις αναδυόμενες αγορές και οι επισκέπτες από Βραζιλία αύξησαν τις δαπάνες τους από 1,63% την περίοδο Μαΐου - Αυγούστου 2010, σε 2,04% την αντίστοιχη περίοδο του 2011.

Επωφελημένες από την καταναλωτική δαπάνη εισερχόμενου τουρισμού ήταν οι εταιρείες λιανικού εμπορίου και οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, σημειώνοντας ετήσια αύξηση 10,6% και 14% αντίστοιχα, καθώς το συνολικό ποσό που δαπανήθηκε ανήλθε σε 3,58 δις ευρώ και 2,47 δις ευρώ αντίστοιχα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία, στη Γαλλία αντιστοιχούν 4,04 δις ευρώ εισερχόμενης τουριστικής δαπάνης, ποσό περίπου πενταπλάσιο της αντίστοιχης δαπάνης στην Πορτογαλία κατά την ίδια περίοδο (872 εκατ. ευρώ). Η Ιταλία σημείωσε τη μεγαλύτερη αύξηση στην καταναλωτική δαπάνη εισερχόμενου τουρισμού, φθάνοντας τα 3,47 δις ευρώ κατά το δεύτερο τετράμηνο του 2011, έναντι 3,02 δις ευρώ κατά την αντίστοιχη περίοδο του 2010 (αύξηση 14,8%).

Στην Ελλάδα η συνολική δαπάνη εισερχόμενου τουρισμού ξεπέρασε τα 1,056 δις ευρώ σε σύγκριση με 966 εκατ. ευρώ, κατά την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Οι επισκέπτες από το Ηνωμένο Βασίλειο δαπάνησαν 185 εκατ. ευρώ το Β' τετράμηνο του 2011 και σε σύγκριση με τα 35 εκατ. ευρώ κατά το πρώτο τετράμηνο του έτους, σημείωσαν αύξηση της καταναλωτικής τους δαπάνης κατά 423%.

Η δαπάνη των επισκεπτών από την Κύπρο αυξήθηκε κατά 15,14% ξεπερνώντας τα 80 εκατ. ευρώ, ενώ οι επισκέπτες από τη Ρωσία παρουσιάζουν εντυπωσιακή αύξηση δαπάνης, σε σύγκριση με το πρώτο τετράμηνο του έτους σε ποσοστό 616%, φτάνοντας τα 56 εκατ. ευρώ (7,9 εκατ. ευρώ την περίοδο Ιανουαρίου - Απριλίου 2011).

Παράλληλα εντυπωσιακή άνοδο καταγράφει η δαπάνη σε ξενοδοχεία αγγίζοντας το 547%, σε σύγκριση με το πρώτο τετράμηνο του 2011, ενώ και η δαπάνη σε εταιρείες λιανικού εμπορίου αυξήθηκε σε ετήσια βάση κατά 10,2% (150 εκατ. ευρώ την περίοδο Μαΐου - Αυγούστου 2011 σε σύγκριση με 105 εκατ. ευρώ την ίδια περίοδο του 2010).

«Ο Δείκτης Τουριστικής Δαπάνης στην Περιοχή της Μεσογείου για την περίοδο Μαΐου - Αυγούστου 2011 καταδεικνύει μία σημαντική αύξηση της καταναλωτικής δαπάνης στη χώρα μας, γεγονός που αντικατοπτρίζει τη γενικότερη αυξητική τάση στον κλάδο του τουρισμού τη συγκεκριμένη περίοδο», δήλωσε ο αντιπρόεδρος και γενικός διευθυντής της Visa Europe για Ελλάδα, Βουλγαρία και Κύπρο κ. Ν. Καμπανόπουλος.

Από την πλευρά του ο γενικός διευθυντής του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) κ. Γ. Δρακόπουλος σημείωσε ότι «η μελέτη των καταναλωτικών συνηθειών των τουριστών μπορεί να βοηθήσει τους τουριστικούς προορισμούς να προωθήσουν αποτελεσματικότερα την προσφορά τους και να μεγιστοποιήσουν τα έσοδά τους».

Στην Ευρώπη κυκλοφορούν 430 εκατ. χρεωστικές, πιστωτικές και εταιρικές κάρτες Visa και ο Δείκτης Τουριστικής Δαπάνης στην Περιοχή της Μεσογείου βασίζεται στα στοιχεία διασυνοριακών συναλλαγών με όλες τις κάρτες Visa (χρεωστικές, πιστωτικές και προπληρωμένες) στις έξι υπό εξέταση χώρες.
  tovima

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...