Πέμπτη, Σεπτεμβρίου 29, 2011

Εισαγγελική παρέμβαση,...( !!! ) για τις καταλήψεις στα σχολεία



Εγκύκλιο με την οποία ζητεί την παρέμβαση των κατά τόπους εισαγγελικών αρχών της χώρας για τις καταλήψεις στα σχολεία απέστειλε προς τις Εισαγγελίες Εφετών και Πρωτοδικών, ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου, Ιωάννης Τέντες.
Συγκεκριμένα, ο κ. Τέντες καλεί τις αρμόδιες αρχές να παραπέμπουν
στο αυτόφωρο οι εξωσχολικοί ενήλικες δράστες σε εξαιρετικές περιπτώσεις που πραγματοποιούνται καταστροφές κ.λπ. στα σχολεία.
Ζητεί επίσης σε περιπτώσεις «εξεζητημένης εγκληματικής» συμπεριφοράς από ανήλικους μαθητές, να ερευνάται εάν υπάρχει παραμέληση εποπτείας από τους γονείς τους, έτσι ώστε να ασκηθεί σε βάρος τους ποινική δίωξη.
Αναλυτικότερα, ο ανώτατος εισαγγελικός λειτουργός επισημαίνει ότι τα τελευταία χρόνια παρουσιάζεται συχνά το φαινόμενο της καταλήψεως των σχολείων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από μερίδα μαθητών.
«Αυτοί, που κατά κανόνα αποτελούν οργανωμένες μειοψηφίες, ασφαλίζουν τις εισόδους τους σχολείου τους και παρεμποδίζουν την είσοδο τόσο των συμμαθητών τους όσο και του διδακτικού προσωπικού. Ανάμεσα στους καταληψίες παρεισφρύουν τις νυκτερινές ώρες και άτομα που δεν ανήκουν στην εκπαιδευτική κοινότητα, τα οποία προβαίνουν σε καταστροφές των υποδομών του σχολείου, ενώ οι αφαιρέσεις εκπαιδευτικού υλικού και κυρίως ηλεκτρονικών υπολογιστών είναι σύνηθες φαινόμενο», σημειώνεται στην εγκύκλιο.
Ωστόσο, συνεχίζει ο κ. Τέντες, οι συμπεριφορές αυτές κατά τη διάρκεια των καταλήψεων στα σχολεία, λαμβάνουν τη μορφή ποινικά κολάσιμων πράξεων, όπως είναι της διατάραξης οικιακής ειρήνης, της απρόκλητης φθοράς πράγματος που χρησιμεύει για κοινό όφελος και της κλοπής.

Επειδή τα εγκλήματα αυτά, όπως αναφέρεται στην εγκύκλιο, διώκονται αυτεπάγγελτα, είναι αυτονόητη η εισαγγελική παρέμβαση μέσω των αστυνομικών αρχών, τόσο για τη βεβαίωση των εγκλημάτων όσο και την εξακρίβωση των στοιχείων των δραστών τους.

Στο πλαίσιο αυτό, υπογραμμίζει ο κ. Τέντες, πρέπει «να ζητείται η συμβολή των εκπαιδευτικών του σχολείου, οι οποίοι κατά κανόνα γνωρίζουν την ταυτότητα όσων πρωταγωνιστούν στις καταλήψεις».

«Σε εξαιρετικές και σοβαρές περιπτώσεις επιβάλλεται να ακολουθείται και η αυτόφωρη διαδικασία σε βάρος εξωσχολικών ενήλικων δραστών». Αντίθετα, όπως διευκρινίζει, η αυτόφωρη διαδικασία σε βάρος ανήλικων μαθητών πρέπει να αποφεύγεται».
Σημειώνεται ότι η προϊσταμένη της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθηνών, Ελένη Ράικου, έδωσε εντολή στα αστυνομικά τμήματα να ακολουθούν την αυτόφωρη διαδικασία στις περιπτώσεις που διαπράττονται αυτεπάγγελτα διωκόμενα αδικήματα.

Συνεχίζεται το «κύμα» καταλήψεων
Εν τω μεταξύ, τα υπό κατάληψη σχολεία, σύμφωνα με τους μαθητές, έχουν ξεπεράσει τα 500. Ο αριθμός των σχολείων που τελούν υπό κατάληψη δεν θεωρείται ακριβής, καθώς πολλοί μαθητές τη μια μέρα κάνουν κατάληψη και την άλλη μπαίνουν για μάθημα, ενώ ορισμένοι υποστηρίζουν ότι δεν ξεπερνά τα 250 σχολεία.
Πάντως, οι μαθητές, ιδιαίτερα αυτοί της τρίτης τάξης του λυκείου που ετοιμάζονται για τις πανελλήνιες εξετάσεις, υποστηρίζουν ότι είναι σοβαρές οι ελλείψεις σε βιβλία και δεν μπορούν να κάνουν μάθημα με τις φωτοτυπίες.

Κρούσματα αυθαιρεσίας σε βάρος μαθητών καταγγέλλει η ΟΛΜΕ

Την ίδια ώρα, με ανακοίνωσή της η ΟΛΜΕ κάνει λόγο για κρούσματα αυθαιρεσίας από ορισμένους διευθυντές σχολείων, υποδιευθυντές και γονείς, σε βάρος μαθητών που συμμετέχουν σε καταλήψεις Γυμνασίων και Λυκείων.
Συγκεκριμένα, η Ομοσπονδία αναφέρει ότι υποδιευθυντής Λυκείου στο Γαλάτσι προκάλεσε το σοβαρό τραυματισμό μαθήτριας, ενώ σε Γυμνάσιο της Αργυρούπολης «αγανακτισμένος» γονέας κτύπησε με τον κόπτη που κρατούσε, μαθητή που συμμετείχε σε κατάληψη.
«Τα κρούσματα βιαιοπραγίας σε βάρος μαθητών είναι πάμπολλα και η Ομοσπονδία μας αδυνατεί να τα καταγράψει», σημειώνει η ΟΛΜΕ και υπενθυμίζει στους καθηγητές ότι «οι απειλές, οι προπηλακισμοί και η σωματική βία σε βάρος μαθητών, είναι απαράδεκτες από παιδαγωγική άποψη και όσοι προβαίνουν σε τέτοιες ενέργειες δεν έχουν καμία θέση στο δημόσιο σχολείο».
Στρέφει επίσης τα πυρά της προς το υπουργείο Παιδείας, για την εγκύκλιο, που απέστειλε στις 20/9/2011, με την οποία, όπως αναφέρει, βαφτίζει «πρόληψη και παιδαγωγική αντιμετώπιση» την καταστολή των μαθητικών αγώνων, καλλιεργεί τον «κοινωνικό αυτοματισμό» και επιδιώκει να στρέψει τους γονείς ενάντια στα παιδιά.
Καλεί τέλος τους καθηγητές να προασπίσουν τον παιδαγωγικό τους ρόλο και το υπουργείο Παιδείας να σταματήσει τις πιέσεις προς τα στελέχη της εκπαίδευσης και την ενθάρρυνση τέτοιων ακραίων συμπεριφορών.
naftemporiki

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...