Δευτέρα, Σεπτεμβρίου 26, 2011

Μείωση αμοιβών... αύξηση απολαβών στον ΟΣΕ

Κανονικά και με το νόμο η διαφορά παλαιών και νέων αποδοχών στους εργαζόμενους του ΟΣΕ, παρά την κατάργηση σειράς επιδομάτων.
Όπως δημοσιεύει το "Έθνος", στο άρθρο 11 της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας που υπογράφηκε μεταξύ της διοίκησης του ΟΣΕ και της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας
Σιδηροδρομικών στις 23 Μαρτίου 2011 αναφέρεται ότι: "ως προσωπική διαφορά ορίζεται η (αρνητική ή θετική) διαφορά μεταξύ των παλαιών αποδοχών του εργαζομένου, μείον τις νέες τακτικές αποδοχές (όπως καθορίζονται στη συλλογική σύμβαση)".
Στις νέες αποδοχές έχουν επέλθει οι περικοπές που έχουν γίνει σε όλες τις ΔΕΚΟ και οι αποζημιώσεις που αφορούν εκτός έδρας, υπερεργασία, υπερωρίες, εργασία την Κυριακή κτλ.
Πρακτικά η συγκεκριμένη διάταξη σημαίνει ότι παρά την κατάργηση μιας σειράς ειδικών επιδομάτων, εάν ο εργαζόμενος τα ελάμβανε στις 31/12/2010 θα μπορούν να περιληφθούν στις αμοιβές του στο πλαίσιο της προσωπικής διαφοράς.
Για παράδειγμα ένας υπάλληλος του ΟΣΕ μηχανοδηγός με 25 χρόνια προϋπηρεσία, λάμβανε το 2010 μαζί με τα επιδόματα περίπου 2.500- 3.000 ευρώ μεικτά. Με τη νέα σύμβαση ο βασικός μισθός των 1.000-1.200 ευρώ (κατά μέσο όρο) αυξήθηκε στα 1.500 με το νέο μισθολόγιο.
Η κατάργηση των ειδικών επιδομάτων και των δευτερευουσών απολαβών που αναλογούσαν στο 60% των αποδοχών, με τη θεσμοθέτηση της "προσωπικής διαφοράς" επανέρχονται στην πλειονότητά τους και διατηρούν σχεδόν αναλλοίωτες τις τελικές αποδοχές. Ο ίδιος υπάλληλος συνεχίζει να λαμβάνει περίπου 2.250 - 2.700 ευρώ μεικτές αποδοχές λόγω της "προσωπικής διαφοράς", που ουσιαστικά διατηρεί τα ειδικά επιδόματα.
Όπως αναφέρει το δημοσίευμα, επί υπουργίας Δημήτρη Ρέππα στο υπουργείο Μεταφορών και ενώ ήταν σε εξέλιξη η διαδικασία εξυγίανσης του ΟΣΕ, υπογράφηκε μόλις στις 23 Μαρτίου του 2011 συλλογική σύμβαση εργασίας, μεταξύ της διοίκησης και των εργαζομένων, η οποία διατηρούσε σχεδόν αναλλοίωτες τις αποδοχές των εργαζομένων στον Οργανισμό μέσω του εφευρήματος της "προσωπικής διαφοράς", θέτοντας σε κίνδυνο την εφαρμογή του προγράμματος αναδιάρθρωσης.
Με την τακτική που ακολουθήθηκε στον ΟΣΕ η μείωση του μισθολογικού κόστους για το οποίο έχει δεσμευτεί η κυβέρνηση έναντι της τρόικας επιτεύχθηκε φαινομενικά μέσω των μετατάξεων 1.568 υπαλλήλων (από ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ) στον στενό δημόσιο τομέα, άρα ουσιαστικά μεταφέρθηκε η δαπάνη από τον ΟΣΕ στο κράτος εξοικονομώντας χρήματα στη μία "τσέπη" αλλά πληρώνοντάς τα από την άλλη.
news247

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...