Κυριακή, Σεπτεμβρίου 25, 2011

Δύο μέτρα και δύο σταθμά,... προς τους οφειλέτες της ΔΕΗ


Δύο μέτρα και δύο  σταθμά προς τους  οφειλέτες της ΔΕΗ 

Κόβει το ρεύμα σε νοικοκυριά,είναι «ευέλικτη» με μεγαλοοφειλέτες
Δύο μέτρα και δύο σταθμά χρησιμοποιεί η ΔΕΗ προς τους οφειλέτες της. Την ώρα που με μεγάλη ευκολία κόβει το ρεύμα σε φτωχά νοικοκυριά και μικρούς επιχειρηματίες που έχουν πληγεί από την κρίση και δεν μπορούν να πληρώσουν, εμφανίζεται εξαιρετικά «ευέλικτη» με μεγάλους και οικονομικά ισχυρούς οφειλέτες όπως βαριές βιομηχανίες, αλυσίδες λιανικής και εταιρείες ακινήτων και κατασκευών. Οπως αναφέρουν πηγές μέσα από τις αρμόδιες διευθύνσεις της επιχείρησης που είναι σε θέση να γνωρίζουν, η διοίκηση διαπραγματεύεται για μήνες, συνιστά στους λογιστές των εταιρειών να κάνουν «έστω και προσωρινό διακανονισμό για να μην έχει κανείς προβλήματα!» και σε καμία περίπτωση δεν διανοείται να κόψει το ρεύμα για ληξιπρόθεσμες οφειλές 3-4 εκατ. ευρώ. Ακόμη και όταν οφειλές των μεγάλων «μπαταξήδων» καθίστανται «ανείσπρακτες», δηλαδή όταν περάσει ένα εξάμηνο από την ημερομηνία λήξης ενός λογαριασμού και δεν έχει εξοφληθεί, οι άνθρωποι της Χαλκοκονδύλη ουσιαστικά αγνοούν την οφειλή ώσπου να υπάρξει τακτοποίηση.

Την ίδια τακτική έχουν και με το Ελληνικό Δημόσιο, που χρωστάει περί τα 150 εκατ. ευρώ στην επιχείρηση και δεν πληρώνει, αλλά εκεί οι λόγοι είναι διαφορετικοί, αφού στη Χαλκοκονδύλη δεν τολμούν να αφήσουν χωρίς φως τον βασικό μέτοχό τους, με την ευρεία έννοια.

«Οταν πρόκειται για νοικοκυριό, η διοίκηση δίνει εντολή και κόβει το ρεύμα στο εξάμηνο, πολλές φορές χωρίς να υπολογίζει αν έχει χρήματα αυτός που μένει μέσα» λέει συγκεκριμένο συνδικαλιστικό στέλεχος και συνεχίζει: «Στην περίπτωση αλυσίδας σουπερμάρκετ και κυρίως μεγάλης εταιρείας ακινήτων, όμως, η καθυστέρηση διακοπής ηλεκτροδότησης κράτησε σχεδόν έναν χρόνο και ξεπέρασε κάθε χρονικό όριο».

Κύκλοι της διοίκησης απαντούν ότι δεν υπάρχει καμία επιλεκτική μεταχείριση προς κανέναν πελάτη και οι μεγάλοι πελάτες που χρωστούν κάνουν διακανονισμούς.

Φαίνεται όμως ότι οι περιβόητοι διακανονισμοί, που γίνονται πολλές φορές με προτροπή των ίδιων των στελεχών της ΔΕΗ, έχουν τελικό στόχο απλώς να δίνουν την ευκαιρία στη ΔΕΗ να μην κόβει το ρεύμα ενώ οι διακανονισμοί δεν εξυπηρετούνται. Τέτοια εξέλιξη υπήρξε με γνωστή εταιρεία ακινήτων και κατασκευών με μεγάλη οφειλή η οποία προχώρησε σε διακανονισμό τον οποίο δεν εξυπηρετεί αλλά έχει ηλεκτρικό ρεύμα στα γραφεία και στις εγκαταστάσεις της. Για συγκεκριμένη αλυσίδα λιανικής στη ΔΕΗ λένε ότι ουσιαστικά χρεοκόπησε και πλέον η υπόθεση θα πάρει τη δικαστική οδό. Επίσης για τις οφειλές στην υψηλή τάση και σε δύο βαριές μεταλλουργίες στη ΔΕΗ λένε ότι με τη μία υπάρχει διακανονισμός για τον οποίο ουδείς γνωρίζει αν εξυπηρετείται και για την άλλη ότι υπάρχουν διαπραγ ματεύσεις σε εξέλιξη. Πάντως, προθεσμία 45 ημερών δίνει ο Κώδικας Προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας στους καταναλωτές να πληρώσουν τους λογαριασμούς ρεύματος προκειμένου να μην κοπεί το ρεύμα. Στην πράξη, η προθεσμία είναι 60 ημέρες καθώς η ΔΕΗ ειδοποιεί τους πελάτες της που δεν έχουν πληρώσει τον προηγούμενο λογαριασμό με ειδικό μήνυμα που αναγράφεται στον επόμενο, ο οποίος εκδίδεται έπειτα από δύο μήνες. Μετά την ειδοποίηση αυτή η διακοπή ρεύματος μπορεί να γίνει χωρίς άλλη ειδοποίηση.

Μέρος των ληξιπρόθεσμων οφειλών εξοφλείται σε διάστημα μέχρι έξι μηνών, εκφράζονται ωστόσο φόβοι ότι η επιβολή του τέλους ακινήτων θα αυξήσει το ποσοστό των επισφαλειών.
  tovima

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...