Πέμπτη, Σεπτεμβρίου 01, 2011

Κατά 25% μειώθηκε φέτος ο τζίρος των θερινών εκπτώσεων


Κατά 25% μειώθηκε φέτος ο τζίρος των θερινών εκπτώσεων 

Η εξέλιξη αυτή επιβεβαιώνει την αδιέξοδη πορεία του μικρού εμπορίου
Τις χειρότερες επιδόσεις των τριών τελευταίων χρόων κατέγραψαν οι εμπορικές επιχειρήσεις στη διάρκεια των θερινών εκπτώσεων. Η μείωση του τζίρου ανέρχεται στο 25% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2010, σύμφωνα με τα στοιχεία της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ).

Αξίζει μάλιστα σημειωθεί ότι το 2010 οι πωλήσεις των θερινών εκπτώσεων παρουσίασαν μείωση 15% και το 2009 η μείωση άγγιζε το 20%. Η εξέλιξη αυτή επιβεβαιώνει την αδιέξοδη πορεία του μικρού εμπορίου και μοιάζει περισσότερο με τον προαναγγελθέντα θάνατο χιλιάδων εμπορικών επιχειρήσεων. Γεγονός που βεβαιώνει αυτή την διαπίστωση αποτελεί η αναφορά της ΕΣΕΕ ότι ένα μεγάλο μέρος των ερωτηθέντων εμπόρων για την πορεία των θερινών εκπτώσεων απάντησε ότι η πτώση της αγοραστικής δύναμης κυμάνθηκε από 30% ως και 45%.

Σύμφωνα με την έρευνα του Ινστιτούτου Εμπορίου και Υπηρεσιών της ΕΣΕΕ, από στοιχεία 84 Εμπορικών Συλλόγων όλης της χώρας, «οι πωλήσεις των εμπορικών επιχειρήσεων ήταν, κατά γενική ομολογία, μειωμένες σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου χρόνου, ενώ όσοι δήλωσαν είτε αύξηση είτε ότι κυμάνθηκαν στα ίδια επίπεδα ανήκουν στις νησιωτικές περιοχές και επηρεάζονται άμεσα από την αύξηση της επισκεψιμότητας των αλλοδαπών τουριστών. Επίσης, χαρακτηριστικό είναι ότι στις νησιωτικές και τουριστικές περιοχές ήταν αξιοσημείωτη η έλλειψη των Ελλήνων τουριστών και αντίστοιχα αισθητή η μείωση στα ταμεία των καταστημάτων των θερινών προορισμών που προτιμούν οι ελληνικές οικογένειες».
Κι όπως αναφέρεται τα συγκεντρωτικά αποτελέσματα επιβεβαιώνονται και από το Δείκτη Κύκλου Εργασιών στο Λιανεμπόριο για το μήνα Ιούνιο της ΕΛΣΤΑΤ. Η πτώση στο δείκτη για τις κατηγορίες των επιχειρήσεων που πραγματοποιούν εκπτώσεις κυμαίνεται μεταξύ 10% και 15% ακόμα και στην προ των εκπτώσεων περίοδο, κάτι που όχι μόνο δεν φαίνεται να ανατράπηκε από τις εκπτώσεις αλλά μάλλον επιδεινώθηκε.

Ετσι για μία ακόμα φορά επιβεβαιώθηκε η άποψη της δυναμικής έναρξης των εκπτώσεων, αφού σχεδόν το σύνολο των επιχειρήσεων του δείγματος δήλωσε ότι η καλύτερη περίοδος των εκπτώσεων είναι ο πρώτος μήνας (15/7 έως 15/8). Η χρήση των πιστωτικών καρτών τη θερινή περίοδο περιορίστηκε στις περιπτώσεις άτοκων δόσεων ή σε συνδυασμό με μετρητά, ενώ γενικά ήταν και πάλι μειωμένη, γεγονός που συνεχίζει να οφείλεται στην υπερχρέωση των καρτών των καταναλωτών και φυσικά στα υψηλά επιτόκια χρέωσης.

Ως εκ τούτου είναι εμφανές ότι δεκάδες εκατομμύρια ευρώ έλειψαν και τη φετινή καλοκαιρινή περίοδο από τα ταμεία βασικών κλάδων του λιανεμπορίου, δημιουργώντας αλυσιδωτά προβλήματα στο χονδρεμπόριο, τη μεταποίηση, το εισαγωγικό εμπόριο και σημαντικές απώλειες στην απασχόληση, τη ρευστότητα, την απόδοση του ΦΠΑ, τις φορολογικές και ασφαλιστικές ρυθμίσεις, αλλά και άλλες οικονομικές υποχρεώσεις.

Η ΕΣΕΕ πιστεύει ότι, όπως και στο παρελθόν, οι περισσότερες εμπορικές επιχειρήσεις θα διατηρήσουν τις καλοκαιρινές εκπτωτικές τιμές, το μεγαλύτερο διάστημα του Σεπτεμβρίου, χρησιμοποιώντας τα δεκαήμερα προσφορών, όπως άλλωστε προβλέπεται από το σχετικό νόμο 3377/05.
tovima

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...