Τρίτη, Αυγούστου 09, 2011

Mitsubishi Lancer 1.6 Sportback













H Mitsubishi προχώρησε στην αντικατάσταση του κινητήρα 1,5 λίτρων με το νέο μοτέρ 1,6 λίτρων
MIVEC στο Lancer Sportback, παρέχοντας έτσι μια σαφώς οικονομικότερη λύση στους υποψήφιους αγοραστές του ιαπωνικού μοντέλου.

Ο συγκεκριμένος, προδιαγραφών EURO 5, κινητήρας έχει μειωμένο βάρος -περίπου 88 κιλά- , συμπαγείς διαστάσεις και ένα αξιόλογο συνδυασμό απόδοσης / οικονομίας, στοιχεία που αναβαθμίζουν την αξία του πεντάθυρου -και πιο ενδιαφέροντος σχεδιαστικά κατά την άποψή μου- Lancer, χωρίς αυτά να αποτυπώνονται στη τιμή πώλησης του αυτοκινήτου η οποία διαμορφώνεται στα 15.723 ευρώ -με όφελος απόσυρσης- για το βασικό αλλά πλήρες επίπεδο εξοπλισμού.















Χάρη στο σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων εισαγωγής (MIVEC) η ισχύς σκαρφαλώνει στους 117 ίππους και η ροπή φτάνει τα 154 Nm στις 4.000 σ.α.λ. μεγέθη που διαχειρίζεται το χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων. Με αυτά τα δεδομένα η θεωρητική μέση κατανάλωση καυσίμου στον μεικτό κύκλο χρήσης περιορίζεται στα 5,9 λίτρα βενζίνης για κάθε 100 χιλιόμετρα, αλλά αν καταφέρετε να τηρήσετε με ευλάβεια τις οδηγίες που δίνει το σύστημα ένδειξης αλλαγής σχέσεων -στον πίνακα οργάνων του Lancer- και αλλάζετε ταχύτητα την ενδεδειγμένη χρονική στιγμή, τότε θα διαπιστώσετε ότι αυτό το Sportback καταναλώνει εμφανώς λιγότερο καύσιμο.

Η ύπαρξη συστήματος ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα και την επιβράδυνση υποκαθιστά, κατά μια έννοια, την έλλειψη έκτης σχέσης στο κιβώτιο ταχυτήτων και την απουσία συστήματος stop/start για την απενεργοποίηση του κινητήρα στο μποτιλιάρισμα. Ακόμη και έτσι πάντως, οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα δεν υπερβαίνουν τα 137 γραμ. ανά χιλιόμετρο εξασφαλίζοντας και με αυτό τον τρόπο μικρότερο κόστος χρήσης σε σχέση με τον προηγούμενο κινητήρα.

Πέρα πάντως από τα οικονομοτεχνικά στοιχεία και την απαλλαγμένη από αισθητικές διαφοροποιήσεις σχεδίαση του αυτοκινήτου, αυτό που κερδίζει τον οδηγό του σε οποιαδήποτε απόπειρα σύγκρισης με το παρελθόν είναι η ζωντάνια του μοτέρ του και ο τρόπος που συνδυάζεται με το κιβώτιο ταχυτήτων.

Η σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης ενισχύει την εικόνα στιβαρότητας που σου δίνει το Sportback ενώ η αίσθηση που παρέχουν το τιμόνι και τα φρένα τοποθετούν το ιαπωνικό μοντέλο ψηλότερα από τον μέσο όρο της κατηγορίας του.

Αυτά σε συνδυασμό με το σύστημα ελέγχου ευστάθειας ASC, το οποίο απενεργοποιείται, σου δίνουν την ευκαιρία να... αναζητήσεις τα αγωνιστικά γονίδια που συνοδεύουν το όνομα “Lancer”. Ωστόσο στο τέλος της ημέρας θα συνειδητοποιήσεις ότι έχεις μπροστά σου μια διαφορετική επιλογή που επενδύει στα χαρακτηριστικά λειτουργίας του κινητήρα, στην ευρυχωρία του θαλάμου επιβατών, στα 344 λίτρα του χώρου αποσκευών, στην λιτή σχεδίαση του εσωτερικού και στην καλή ποιότητα κατασκευής.

Για να σε προσελκύσει το Lancer 1.6 Sportback επενδύει στην προέλευσή του, στα χαρακτηριστικά ασφάλειας που διαθέτει -πέντε αστέρια στις δοκιμές πρόσκρουσης, πλήρες πακέτο αερόσακων- και στα πρόσθετα στοιχεία εξοπλισμού καθενός από τα δύο επίπεδα Inform και Invite, με αρκετές πρακτικές λύσεις στους τομείς της ψυχαγωγίας, της πλοήγησης και της επικοινωνίας.

Επί προσωπικού θα περίμενα λιγότερο σκληρά πλαστικά στο ταμπλό και στις πόρτες αλλά αυτό σχετίζεται με την φιλοσοφία του κατασκευαστή και την άποψη για την αντοχή στον χρόνο που αυτός έχει.



Το Mitsubishi Lancer 1.6 Sportback σε αριθμούς

Διαστάσεις (μέτρα): Μ/Π/Υ:
4,585 / 1,760 / 1,505

Μεταξόνιο (μέτρα):
2,635

Κινητήρας (κ.εκ.): 1.590

Ισχύς (Ιπποι/σ.α.λ.):
117 / 6.000

Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 154 / 4.000

Βάρος (κιλά): 1.300

Κατανάλωση (λίτρα καυσίμου/100 χλμ. στο μικτό κύκλο): 5,9

Εκπομπές CO2:
137

Επιτάχυνση (0-100χλμ./ώρα): 11,1΄΄

Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 188

Τιμή πώλησης (ευρώ): Από 15.723 (με όφελος απόσυρσης)
tovima

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...