Σάββατο, Αυγούστου 20, 2011

Με όπλο το email












Οργανώστε μια επιτυχημένη καμπάνια email σε επτά βήματα
Το email marketing αποτελεί µια αποτελεσµατική µέθοδο προώθησης
που µπορεί να έχει σηµαντικά οφέλη για την εταιρεία σας αν το εκµεταλλευτείτε σωστά. Πρόκειται για µια µέθοδο µάρκετινγκ που µε το πέρας των χρόνων εξελίχθηκε από απλά µηνύµατα της µίας διαδροµής σε έναν πολύ πιο σοφιστικέ τρόπο επικοινωνίας µιας εταιρείας µε τους πελάτες της, χωρίς να σχετίζεται µε το spam. Χάρη στη συνεχή εξέλιξη της τεχνολογίας οι επιχειρηµατίες µπορούν πλέον να προσαρµόσουν τα emails τους µε βάση τα ενδιαφέροντα, τις προτιµήσεις και τις παραγγελίες των πελατών τους. Απώτερος στόχος, φυσικά, είναι µέσω αυτών των emails να αυξηθούν οι πωλήσεις.

Υπάρχουν, ωστόσο, µερικές βασικές αρχές που οφείλετε να ξέρετε για το email marketing, ώστε να κτίσετε βάσει αυτού βαθύτερες σχέσεις µε τους πελάτες σας, να αυξήσετε τα έσοδά σας, να επεκτείνετε την επιχείρησή σας και να αποκτήσετε προβάδισµα έναντι του ανταγωνισµού. Παρακάτω θα σας παρουσιάσουµε επτά απλά βήµατα τα οποία αποτελούν προϋποθέσεις επιτυχίας για µια επιτυχηµένη email marketing καµπάνια.
Τα συστήµατα CRM [Customer Relation Management] ποικίλλουν από απλά µοντέλα βάσεων δεδοµένων έως πιο σύνθετα συστήµατα που περιλαµβάνουν διαχείριση προώθησης πωλήσεων, παραγγελιών, προγράµµατα συνεργασιών αλλά και δηµιουργίας καµπάνιας βασισµένης στο email. Η λύση της Infusion [www.infusionsoft.com] [εικ. 1] αποτελεί µια από τις γνωστές διεθνώς, µε ισχυρές λειτουργίες CRM, δυνατότητα προσωποποίησης του email marketing, έξυπνους αυτοµατισµούς και λύσεις ηλεκτρονικού εµπορίου.
Μια εικόνα για τις δυνατότητες αυτής της πλατφόρµας µπορείτε να πάρετε από το demo –στη µορφή δωρεάν σεµιναρίου στο Web– για όλα τα πακέτα της εταιρείας, που ξεκινούν από 199 δολάρια το µήνα [έως 5.000 επαφές] και φτάνουν έως τα 999 δολάρια το µήνα [έως 500.000 επαφές, 20 χρήστες]. Πιστεύουµε ότι το πιο δηµοφιλές πακέτο, το Plus [299 δολάρια το µήνα, έως 20.000 επαφές, 5 χρήστες], µπορεί να καλύψει τις ανάγκες των περισσότερων εταιρειών στη χώρα µας.

Άλλα συστήµατα CRM όπως είναι, για παράδειγµα, τα Mail Chimp [www.mailchimp.com] [εικ. 2], Constant Contact [www.constantcontact.com] και AWeber [www.aweber.com] [εικ. 3] προσφέρουν πιο βασικές υπηρεσίες διαχείρισης και δηµιουργίας καµπάνιας email marketing. Όλες σχεδόν προσφέρουν λειτουργίες εκπαίδευσης αλλά και δωρεάν υποστήριξη.

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΛΙΣΤΑΣ
Εκτός από την επιλογή του συστήµατος email marketing, εξίσου σηµαντική είναι και η δηµιουργία λίστας µε τα emails των πελατών στους οποίους θα τρέξει η καµπάνια σας. Κατόπιν µπορείτε να αρχίσετε την καµπάνια σας, έχοντας πάντα κατά νου να µη γίνετε ενοχλητικοί, πληµµυρίζοντας τα inbox των πελατών σας µε το δικό σας διαφηµιστικό υλικό [γιατί ίσως σας µεταφέρουν στη λίστα των spammers]. Πιστεύουµε ότι έως δύο emails το µήνα είναι µια καλή πρακτική.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Καλή και επιθυµητή πρακτική είναι να βάζετε πάντα στο εταιρικό σας site ή blog φόρµες επικοινωνίας όπου οι επισκέπτες [ή υποψήφιοι πελάτες σας] θα µπορούν να εισάγουν τα στοιχεία επικοινωνίας τους, όπως είναι η διεύθυνση email, το όνοµα και ένας αριθµός τηλεφώνου [εικ. 4]. Και βέβαια, δώστε τους τη δυνατότητα να εγγραφούν στο newsletter σας.

ΚΑΘΟΡΙΣΤΕ ΣΤΟΧΟΥΣ
Πριν λανσάρετε την πρώτη σας καµπάνια, θα πρέπει να ξεκαθαρίσετε τι θέλετε να πετύχετε µε αυτήν. Θέλετε να συσφίξετε τις σχέσεις µε τους πελάτες σας, να τους εκπαιδεύσετε ή να στείλετε τις προσφορές σας; Καθορίστε ξεκάθαρους στόχους και βάσει αυτών κτίστε τα µηνύµατα των emails και την καµπάνια σας.

ΑΥΤΟΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ
Δηµιουργήστε τουλάχιστον έξι emails τα οποία θα στέλνονται αυτόµατα στους πελάτες σας τις ηµεροµηνίες και την ώρα που θέλετε. Φροντίστε να είναι σύντοµα, απλά και ουσιαστικά, ώστε να µην κουράζουν. Μην ξεκινάτε ζητώντας από τους πελάτες σας να αγοράσουν προϊόντα από το πρώτο email. Φροντίστε πρώτα να κτίσετε σχέσεις µαζί τους, αλλά και να τους εκπαιδεύσετε µε αυτοµατοποιηµένα emails. Τα υπόλοιπα θα ακολουθήσουν. Βεβαιωθείτε ότι καθένα από αυτά τα αυτοµατοποιηµένα emails διαθέτει αρκετά links για περισσότερες πληροφορίες. Με αυτόν τον τρόπο θα κεντρίσετε το ενδιαφέρον των πελατών σας ώστε να δεχτούν την καµπάνια σας.

ΣΤΟΧΕΥΜΕΝΑ EMAILS
Χρησιµοποιήστε "διακόπτες ενεργοποίησης" στα emais που στέλνετε στο πελατολόγιό σας. Τι εννοούµε µε αυτό; Αν, για παράδειγµα, ο πελάτης κάνει κλικ σε ένα link σε κάποιο από τα emails που του στείλατε, τότε αυτόµατα θα µπορούσε να ενεργοποιείται η αποστολή ενός νέου µηνύµατος που θα τον πληροφορεί για ένα παρόµοιο προϊόν ή υπηρεσία. Αυτοί οι διακόπτες έχουν ως στόχο να ωθήσουν τους πελάτες σας σε νέες αγορές, βασισµένες σε κατηγορίες προϊόντων ή υπηρεσιών.

ΑΝΑΦΟΡΕΣ
Να ελέγχετε µία φορά το µήνα τις λειτουργίες παρακολούθησης και δηµιουργίας αναφοράς του συστήµατος email marketing που χρησιµοποιείτε, για να δείτε ποια emails ήταν πιο αποτελεσµατικά, διαβάστηκαν περισσότερο και συγκέντρωσαν τα περισσότερα κλικ. Από αυτήν την ανάλυση µπορείτε να πάρετε ένα καλό µάθηµα για το πώς θα οργανώσετε καλύτερα την επόµενη καµπάνια σας. Είναι σηµαντικό να γνωρίζετε πώς αντιδρά το πελατολόγιό σας στα emails που του στέλνετε. Αν δεν έχετε µεγάλη ανταπόκριση, τότε το πρόβληµα µπορεί να βρίσκεται είτε στην ποιότητα του email σας ή στη θεµατολογία του.

Στείλετε µερικά emails στους καλύτερους πελάτες σας, για να δείτε ποια τους ενδιαφέρουν [και ανταποκρίνονται] και ποια τους αφήνουν παντελώς αδιάφορους. Αν είναι δυνατό, προσφέρετε και µια έκπτωση στους πελάτες σας για το χρόνο που αφιέρωσαν στα emails σας. Η επιτυχία µιας καµπάνιας email marketing δεν εξαρτάται µόνο από την τεχνολογία και την πλατφόρµα που χρησιµοποιείτε, αλλά επηρεάζεται σηµαντικά και από τον τρόπο που αξιοποιείται για την επικοινωνία µέσα σε ένα εταιρικό περιβάλλον. Αυτό πρέπει να το έχετε πάντα υπόψη.

Το email marketing βοηθά αποτελεσµατικά να βελτιώσετε τις πελατειακές σας σχέσεις, να αυξήσετε το πελατολόγιο και φυσικά τις πωλήσεις σας. Πρόκειται για έναν σύγχρονο τρόπο επικοινωνίας µε τους πελάτες σας, που µπορεί να σας φέρει σηµαντικά οφέλη.
Γ. Φετοκάκης 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...