Δευτέρα, Αυγούστου 22, 2011

Βουτιά τζίρων έως 50% στα περίπτερα

Ο Τύπος είναι το «οξυγόνο» για τα περίπτερα

Ενδεικτικό της κατάστασης που επικρατεί γενικότερα

στην αγορά των περιπτέρων είναι ότι τα μηνιαία τους

έσοδα έπεσαν φέτος έως τις 30.000 ευρώ, 

έναντι 90.000 ευρώ πέρυσιΟ Τύπος είναι το «οξυγόνο» για τα περίπτερα

Βουτιά από 40% έως 50% στον ημερήσιο τζίρο τους καταγράφουν τα περίπτερα του κέντρου της Αθήνας, ενώ στις συνοικίες η πτώση περιορίζεται στο 20%. Σε κάποιες ακραίες περιπτώσεις τα έσοδα έχουν μειωθεί ακόμη και στο 1/3, με αποτέλεσμα οι περιπτερούχοι να μην μπορούν να κρατήσουν τις επιχειρήσεις τους το επόμενο εξάμηνο.
Τα περίπτερα που βρίσκονται στο Σύνταγμα εμφανίζουν μειωμένες εισπράξεις, ενώ μέχρι πρόσφατα θεωρούνταν "χρυσωρυχεία". Ενδεικτικό της κατάστασης που επικρατεί γενικότερα στην αγορά των περιπτέρων είναι ότι τα μηνιαία τους έσοδα έπεσαν φέτος έως τις 30.000 ευρώ, έναντι 90.000 ευρώ πέρυσι.
Οι ιδιοκτήτες περιπτέρων, που τις καλές ημέρες τα έσοδά τους ξεπερνούσαν τις 100.000 και έφθαναν ακόμη τις 150.000 ευρώ, σπεύδουν να πουν ότι τα περιθώρια κέρδους κυμαίνονται πολύ χαμηλά και το μόνο που κατάφερναν ήταν να κερδίζουν ένα καλό μηνιαίο μισθό ως οικογενειακή επιχείρηση.
Οταν σε ημερήσια βάση οι εισπράξεις έφθαναν τις 3.000 ευρώ, το καθαρό κέρδος "άγγιζε" τα 300 ευρώ, εκ των οποίων τα 140 ευρώ ήταν τα λειτουργικά έξοδα.
Σύμφωνα με άνθρωπο της αγοράς που ασχολείται περισσότερα από 20 χρόνια στον κλάδο, το μεσοσταθμικό κέρδος σε ένα περίπτερο ξεκινά από το 6,5% και μπορεί να φθάσει έως το 9% ανάλογα με το εμπόρευμα που μπορεί να αγοράσει ο ιδιοκτήτης του περιπτέρου. Το πλέον επικερδές προϊόν για τα περίπτερα είναι τα αναψυκτικά τα οποία αφήνουν περιθώριο κέρδους έως 25%.
Παράδειγμα, το εμφιαλωμένο νερό είναι στην κορυφή, αφού αγοράζεται προς 15 λεπτά το 500 ml και πωλείται προς 50 λεπτά το μπουκαλάκι.
Τα υπόλοιπα προϊόντα είναι λιγότερο αποδοτικά, αλλά απαραίτητα για τη λειτουργία των περιπτέρων που επιθυμούν να κρατήσουν την πελατεία τους.
Τα τσιγάρα, το άλλοτε ισχυρό προϊόν, σήμερα αφήνει ελάχιστο κέρδος στα περίπτερα μετά την αύξηση των φόρων. Το ποσοστό κέρδους ανέρχεται στο 4%. Οι κάρτες τηλεφώνων δίνουν το 3% και οι εφημερίδες και τα περιοδικά το 6% έως 10% των συνολικών κερδών.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Τύπος είναι το "οξυγόνο" για τα περίπτερα, αφού συμβάλλει αποφασιστικά στην αύξηση της επισκεψιμότητας και θεωρείται απαραίτητο στα ράφια ενός περιπτέρου για να παραμείνει βιώσιμο ως επιχείρηση.
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ethnos

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...