Σάββατο, Οκτωβρίου 15, 2011

Έρχεται το νέο,... compact SUV



Νέα σχεδιαστική γλώσσα για το Mazda CX-5

Το CX-5 είναι το πρώτο compact SUV της Mazda που υιοθετεί τη νέα σχεδιαστική γλώσσα KODO και διαθέτει νέες προηγμένες, SKYACTIV τεχνολογίες.

Ακούγοντας και κρίνοντας από το όνομά του, θα έλεγε κανείς ότι το νέο Mazda CX-5, το οποίο είδαμε στην έκθεση της Φρανκφούρτης αποτελεί το μικρό, αδελφάκι του Mazda CX-7. Αυτό, ωστόσο, δεν στέκει πλήρως, αφού το νέο, μικρομεσαίο SUV της Mazda -ως το πιο πρόσφατο δημιούργημα της ιαπωνικής εταιρείας- εισάγει εντελώς νέα στοιχεία, όπως η νέα σχεδιαστική ταυτότητα KODO, ενώ ταυτόχρονα συμπεριλαμβάνει όλο το φάσμα των SKYACTIV τεχνολογιών της φίρμας.

ΠΑΤΑ ΕΔΩ ΚΑΙ ΠΑΡΕ 200 ΕΥΡΩ!!!
Πηγή έμπνευσης η φύση
Αν κάτι διακρίνει τη σχεδίαση των μοντέλων της Mazda, αυτό είναι σίγουρα ο δυναμισμός και η ψευδαίσθηση της συνεχούς κίνησης που εκπέμπουν. Αυτά τα στοιχεία, λοιπόν, πρωταγωνιστούν και στη νέα σχεδιαστική γλώσσα που εισάγεται με το CX-5, στην οποία η ομορφιά και ο δυναμισμός της φύσης αποτέλεσε πηγή έμπνευσης των σχεδιαστών.

Στο μπροστινό μέρος, για παράδειγμα, πρωταγωνιστεί η ευμεγέθης μάσκα, στην πίσω όψη οι έντονες αντιθέσεις και οι γωνίες προσδίδουν μια δυνατή αίσθηση ζωτικότητας και ευελιξίας, ενώ στο πλάι οι μυώδεις καμπύλες και οι έντονες ακμές εκπέμπουν την «αγριάδα» που συναντάς στη φύση. Να σημειώσουμε επίσης, ότι πολύ καλός είναι ο δείκτης αεροδυναμικής αντίστασης (Cd: 0.33).

Μοντέρνο και λειτουργικό εσωτερικό
Ανάλογο, αλλά ίσως λίγο πιο συγκρατημένο σε σχέση με την εξωτερική εμφάνιση, είναι το ύφος στο εσωτερικό. Από τη μεριά του οδηγού το μάτι πέφτει στον πίνακα οργάνων που δίνει την αίσθηση του βάθους και της κίνησης, ενώ από τη μεριά του συνοδηγού οι καθαρές γραμμές και οι επίπεδες επιφάνειες δίνουν την αίσθηση της σταθερότητας και της σιγουριάς.

Μαλακό πλαστικό έχει χρησιμοποιηθεί στο πάνω τμήμα του ταμπλό, ενώ πιο κάτω σκληρά, αλλά προσεγμένα πλαστικά με καλή συναρμογή. Αναφορικά με τους χώρους, οι πίσω επιβάτες έχουν αρκετό για τα γόνατά τους (σύμφωνα με την Mazda το μεγαλύτερο στην κατηγορία), ενώ ο «αέρας» για τα κεφάλια είναι επίσης ικανοποιητικός. Ο χώρος αποσκευών ανέρχεται στα 500 λίτρα και με την αναδίπλωση των καθισμάτων φτάνει τα 1.755 λίτρα. Τέλος, την πρακτικότητα ενισχύει το διαιρούμενο κατά 40-20-40 πίσω κάθισμα.

Γκάμα κινητήρων
Το Mazda CX-5 θα εφοδιάζεται με 3 κινητήρες. Ένα 2λιτρο βενζινοκινητήρα άμεσου ψεκασμού απόδοσης 165 ίππων στις 6.000 σ.α.λ. και 210 Nm στις 4.000 σ.α.λ. για την προσθιοκίνητη έκδοση και 160 ίππων στις 6.000 σ.α.λ. με 208 Nm ροπή στις επίσης 4.000 σ.α.λ. για την τετρακίνητη έκδοση.

Η μέση κατανάλωση είναι 6,0 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 139 γ./χλμ. Οι δύο πετρελαιοκινητήρες είναι 2,2 λίτρων, με υπερτροφοδότηση και ιπποδύναμη στους 150 ίππους στις 4.500 σ.α.λ. (380 Nm στις 1.800 σ.α.λ.), και 175 ίππους στις 4.500 σ.α.λ. (420 Nm ροπής στις 2.000 σ.α.λ.). Η μέση κατανάλωση για τον 150άρη είναι 4,5 λτ./100 χλμ., με εκπομπές ρύπων CO2 στα 119 γρ./χλμ. Τέλος, αξίζει να αναφέρουμε πως όλες οι εκδόσεις κινητήρων θα διατίθενται με χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων.

Φουλ του SKYACTIV
Το νέο Mazda CX-5 είναι το πρώτο μοντέλο της ιαπωνικής φίρμας που ενσωματώνει όλο το φάσμα της τεχνολογίας SKYACTIV. Αναφορικά με τους κινητήρες, ο 2λιτρος SKYACTIV-G αποδίδει 15% περισσότερη ροπή, έχει μικρότερη κατανάλωση κατά επίσης 15%, ενώ το σημαντικότερο στοιχείο του είναι η αυξημένη συμπίεση που φτάνει το 14.0:1 και η οποία είναι από τις υψηλότερες σε βενζινοκινητήρα παραγωγής.

Οι πετρελαιοκινητήρες από την άλλη (SKYACTIV-D), έχουν παραπλήσια συμπίεση (14.0:1) που είναι η πιο χαμηλή σε πετρελαιοκινητήρα παραγωγής, με την κατανάλωση εδώ να πέφτει κατά 20%, ενώ χρησιμοποιείται υπερτροφοδότηση δύο σταδίων με αποτέλεσμα την καλύτερη απόδοση ροπής από τις χαμηλές στροφές έως και το όριο των 5.200 σ.α.λ.

Αυτοί τηρούν μάλιστα τις προδιαγραφές ρύπων Euro 6 που θα ισχύσουν στο μέλλον. Όσον αφορά στη μετάδοση, το αυτόματο κιβώτιο (SKYACTIV-Drive) συνδυάζει τα καλύτερα στοιχεία από τα κιβώτια CVT αλλά και από αυτά που χρησιμοποιούν διπλό συμπλέκτη, ενώ συνολικά επιτυγχάνεται περαιτέρω οικονομία καυσίμου που φτάνει έως και το 7%.

Αντίστοιχα τα νέα χειροκίνητα κιβώτια (SKYACTIV-ΜΤ) είναι σημαντικά πιο ελαφριά αλλά και compact σε μέγεθος (σε σχέση πάντα με αυτά που θα αντικαταστήσουν), ενώ κύριο χαρακτηριστικό τους θα είναι οι μειωμένες τριβές. Τέλος, το αμάξωμα περιλαμβάνει νέο σασί και πλατφόρμα (SKYACTIV-Body, SKYACTIV-Chassis). Αυτά υπόσχονται μειωμένο κατά 8% βάρος, και την ίδια στιγμή αυξημένη ακαμψία κατά 30%.

Διαστάσεις: 4.540x1.840x1.670 χλστ. για ΜxΠxΥ αντίστοιχα και 2.700 χλστ. το μεταξόνιο
Επίσης, έχει 215 και 210 χλστ. απόσταση από το έδαφος το 2κίνητο και 4κίνητο αντίστοιχα.

Πηγή: autotriti.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...