Στα 17,7 δισ. ευρώ η δαπάνη για online διαφημίσεις το 2010 - Στο 15,4% η ανάπτυξη
Στα 17,7 δισ. ευρώ ανήλθε για το 2010 η συνολική, online, διαφημιστική
δαπάνη στην Ευρώπη το για το 2010, παρουσιάζοντας αύξηση της τάξης του
15,4%, την ίδια στιγμή που η δαπάνη για την συνολική διαφημιστική αγορά
στην Ευρώπη αυξήθηκε μόλις κατά 5%.
Αυτά είναι τα βασικά στοιχεία της ετήσιας έρευνας που διεξήγαγε το IAB Ευρώπης.
Σύμφωνα με την έρευνα, η online display διαφήμιση εμφανίζεται ως η ταχύτερα αναπτυσσόμενη μορφή online διαφήμισης στην Ευρώπη, με μέσο ρυθμό ανάπτυξης της τάξης του 21%.
Social media, video και mobile συνέβαλλαν στην αύξηση αυτή της online display διαφημιστικής δαπάνης.
Η online display διαφήμιση παρουσίασε αύξηση άνω του 20% σε αρκετές αγορές- ώριμες αλλά και αναπτυσσόμενες- κατά τη διάρκεια του 2010. Ποσοστά αύξησης υψηλότερα του μέσου όρου εμφανίστηκαν στην Ιρλανδία (31%), την Ισπανία (29%) και την Ρωσία (27%).
Paid Search
Η διαφήμιση μέσω της υπηρεσίας search συνέχισε να αναπτύσσεται παρουσιάζοντας αύξηση 15,6%. Εξακολουθεί έτσι να παραμένει η μεγαλύτερη κατηγορία στην online διαφήμιση, κατέχοντας το 45% της συνολικής online διαφημιστικής δαπάνης, σε σύγκριση με το 33% για την display και το 22% για τα classifieds. Σε μερικές από τις πιο καθιερωμένες αγορές παρατηρήθηκαν μικρότερες αυξήσεις (Μεγάλη Βρετανία 10%, Γαλλία 10%), ενώ πολλές χώρες είδαν εκρηκτική αύξηση (Ουγγαρία 44%, Πολωνία 31%).
Διαφήμιση σε κινητά
Για πρώτη φορά φέτος στην έρευνα συμπεριλαμβάνεται και η αγορά της mobile διαφήμισης. Παρόλο που τα στοιχεία της mobile διαφημιστικής δαπάνης είναι διαθέσιμα μόνο για 12 από τις 25 χώρες, επιβεβαιώνουν πως η πολυαναμενόμενη απογείωση της mobile διαφήμισης έχει ήδη πραγματοποιηθεί χάρη στην έλευση των smartphones και των apps.
Σε αυτές τις αγορές η mobile διαφημιστική δαπάνη αντιπροσωπεύει ήδη το 2% με 3% της συνολικής online διαφημιστικής δαπάνης.
Συμπερασματικά, σύμφωνα με την έρευνα της IAB Ευρώπης, η online διαφήμιση αντιπροσωπεύει περίπου το 20% του συνόλου της ευρωπαϊκής αγοράς διαφήμισης. Σε ορισμένες αγορές ξεπερνάει το 20% (Μεγάλη Βρετανία 29%, Δανία 28%).
Ο κ. Βίνσεντ Λετάνγκ , αναλυτής της IHS Screen Digest που σύνταξε την έρευνα σε συνεργασία με το IAB Ευρώπης τονίζει πως: «Ενώ το 2009 το video αποτελούσε τον μοναδικό μηχανισμό ανάπτυξης σε μία κατά τα άλλα επίπεδη αγορά display διαφήμισης, αντιθέτως το 2010, mobile, video και social media προσέλκυσαν νέες διαφημιστικές επενδύσεις. Εκτός από τα ταχέως αναπτυσσόμενα νέα αυτά formats, ας μην ξεχνάμε και τις παραδοσιακές μορφές display διαφήμισης, οι οποίες έχουν διατηρηθεί ελκυστικές χάρη στις καινοτομίες στο targeting και τον σχεδιασμό τους.»
Ο Αλέν Ερέ, Πρόεδρος και CEO του IAB Ευρώπης, καταλήγει πως: «Το IAB έχει εργαστεί ακούραστα για να δείξει πώς η online display διαφήμιση μπορεί να στηρίξει αποτελεσματικά τις διαφημιστικές εκστρατείες. Με χαρά διαπιστώνω πως το μήνυμα έχει ληφθεί και τα brands ενσωματώνουν με καινοτόμους τρόπους την online διαφήμιση στις διαφημιστικές τους καμπάνιες.»
Αυτά είναι τα βασικά στοιχεία της ετήσιας έρευνας που διεξήγαγε το IAB Ευρώπης.
Σύμφωνα με την έρευνα, η online display διαφήμιση εμφανίζεται ως η ταχύτερα αναπτυσσόμενη μορφή online διαφήμισης στην Ευρώπη, με μέσο ρυθμό ανάπτυξης της τάξης του 21%.
Social media, video και mobile συνέβαλλαν στην αύξηση αυτή της online display διαφημιστικής δαπάνης.
Η online display διαφήμιση παρουσίασε αύξηση άνω του 20% σε αρκετές αγορές- ώριμες αλλά και αναπτυσσόμενες- κατά τη διάρκεια του 2010. Ποσοστά αύξησης υψηλότερα του μέσου όρου εμφανίστηκαν στην Ιρλανδία (31%), την Ισπανία (29%) και την Ρωσία (27%).
Paid Search
Η διαφήμιση μέσω της υπηρεσίας search συνέχισε να αναπτύσσεται παρουσιάζοντας αύξηση 15,6%. Εξακολουθεί έτσι να παραμένει η μεγαλύτερη κατηγορία στην online διαφήμιση, κατέχοντας το 45% της συνολικής online διαφημιστικής δαπάνης, σε σύγκριση με το 33% για την display και το 22% για τα classifieds. Σε μερικές από τις πιο καθιερωμένες αγορές παρατηρήθηκαν μικρότερες αυξήσεις (Μεγάλη Βρετανία 10%, Γαλλία 10%), ενώ πολλές χώρες είδαν εκρηκτική αύξηση (Ουγγαρία 44%, Πολωνία 31%).
Διαφήμιση σε κινητά
Για πρώτη φορά φέτος στην έρευνα συμπεριλαμβάνεται και η αγορά της mobile διαφήμισης. Παρόλο που τα στοιχεία της mobile διαφημιστικής δαπάνης είναι διαθέσιμα μόνο για 12 από τις 25 χώρες, επιβεβαιώνουν πως η πολυαναμενόμενη απογείωση της mobile διαφήμισης έχει ήδη πραγματοποιηθεί χάρη στην έλευση των smartphones και των apps.
Σε αυτές τις αγορές η mobile διαφημιστική δαπάνη αντιπροσωπεύει ήδη το 2% με 3% της συνολικής online διαφημιστικής δαπάνης.
Συμπερασματικά, σύμφωνα με την έρευνα της IAB Ευρώπης, η online διαφήμιση αντιπροσωπεύει περίπου το 20% του συνόλου της ευρωπαϊκής αγοράς διαφήμισης. Σε ορισμένες αγορές ξεπερνάει το 20% (Μεγάλη Βρετανία 29%, Δανία 28%).
Ο κ. Βίνσεντ Λετάνγκ , αναλυτής της IHS Screen Digest που σύνταξε την έρευνα σε συνεργασία με το IAB Ευρώπης τονίζει πως: «Ενώ το 2009 το video αποτελούσε τον μοναδικό μηχανισμό ανάπτυξης σε μία κατά τα άλλα επίπεδη αγορά display διαφήμισης, αντιθέτως το 2010, mobile, video και social media προσέλκυσαν νέες διαφημιστικές επενδύσεις. Εκτός από τα ταχέως αναπτυσσόμενα νέα αυτά formats, ας μην ξεχνάμε και τις παραδοσιακές μορφές display διαφήμισης, οι οποίες έχουν διατηρηθεί ελκυστικές χάρη στις καινοτομίες στο targeting και τον σχεδιασμό τους.»
Ο Αλέν Ερέ, Πρόεδρος και CEO του IAB Ευρώπης, καταλήγει πως: «Το IAB έχει εργαστεί ακούραστα για να δείξει πώς η online display διαφήμιση μπορεί να στηρίξει αποτελεσματικά τις διαφημιστικές εκστρατείες. Με χαρά διαπιστώνω πως το μήνυμα έχει ληφθεί και τα brands ενσωματώνουν με καινοτόμους τρόπους την online διαφήμιση στις διαφημιστικές τους καμπάνιες.»
tovima
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου