Η γερμανική έκδοση των Financial Times φιλοξενεί στη σημερινό της έκδοση ανταπόκριση από την Αθήνα με θέμα την πορεία των ιδιωτικοποιήσεων: «Όταν στην αρχή της κρίσης ακούστηκαν φωνές που ζητούσαν από την Ελλάδα να πουλήσει νησιά για να επιστρέψει τα δάνεια, η οργή της Αθήνας ήταν μεγάλη», παρατηρεί η οικονομική εφημερίδα:
«Στο μεταξύ η ελληνική κυβέρνηση έχει δρομολογήσει ένα ευρύ πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων. Πιο κοντά σε απτά αποτελέσματα βρίσκονται οι διαπραγματεύσεις για την εκμετάλλευση του αεροδρομίου της Αθήνας. Αυτό που θα διαρκέσει περισσότερο είναι η ιδιωτικοποίηση έργων υποδομής, διότι η αρμόδια υπηρεσία ιδιωτικοποιήσεων θα χρειαστεί ακόμα χρόνο για να φτιάξει πακέτα ελκυστικά για διεθνείς επενδυτές.
Ειδικοί ωστόσο εκφράζουν τις αμφιβολίες τους κατά πόσο η ελληνική κυβέρνηση θα πετύχει το στόχο της να συγκεντρώσει 50 δις ευρώ μέχρι το 2015. Στις διεθνείς αγορές επικρατεί ένα κλίμα ανασφάλειας και οι επενδυτές είναι διστακτικοί. Για να μπορέσει η Ελλάδα να πουλήσει στη μέγιστη δυνατή τιμή, χρειάζεται προπαντός ένα: περισσότερο χρόνο».
«Η ελληνική Υπηρεσία ιδιωτικοποιήσεων διαφέρει σαφώς από τη γερμανική Treuhand. Ενώ μετά την πτώση της Ανατολικής Γερμανίας η Treuhand πούλησε χιλιάδες επιχειρήσεις, η Ελλάδα καταρχάς προτίθεται να πουλήσει 34 αντικείμενα, εκ των οποίων μόνο 10 είναι επιχειρήσεις.
Στις περισσότερες περιπτώσεις η πώληση αφορά γη, υποδομές, άδειες και παραχώρηση αδειών. Τις επόμενες ημέρες πρόκειται να μεταφερθούν οι τίτλοι ιδιοκτησίας αυτών των αντικειμένων στη νέα Υπηρεσία. Μέχρι τα τέλη Σεπτεμβρίου αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί σχετικός οδικός χάρτης ιδιωτικοποιήσεων» αναφέρει η εφημερίδα.
Παράλληλα κάνει αναφορά στον επικεφαλής της νέας Υπηρεσίας Κώστα Μητρόπουλο, πρώην διευθυντή επενδύσεων της Eurobank, που ξεκίνησε την καριέρα του επί βρετανικής πρωθυπουργίας της Μάργκαρετ Θάτσερ και συμμετείχε τότε στην ιδιωτικοποίηση της βιομηχανίας ρεύματος της Σκωτίας και των βρετανικών σιδηροδρόμων.
Προς πώληση είναι και ο τομέας της ενέργειας. Η κρατική εταιρεία παροχής φυσικού αερίου αναμένεται να ‘σπάσει’ σε κομμάτια και απ’ αυτά το κράτος θα κρατήσει μόνο τα υπόγεια δίκτυα. Μεγάλες δεξαμενές πετρελαίου αναμένεται επίσης να ιδιωτικοποιηθούν.
Ο ρωσικός όμιλος Gazprom εκδήλωσε ήδη το ενδιαφέρον του. Αλλά και το μερίδιό της στα ΕΛΠΕ (35%) με δύο διυλιστήρια, καθώς και στη ΔΕΗ (17%) αναμένεται να πουλήσει η Αθήνα.
"Ιδιαίτερα ελκυστικά είναι τα περιουσιακά στοιχεία του ελληνικού Δημοσίου στον τομέα του τουρισμού, και κυρίως τα 70.000 οικόπεδα που διαθέτει. Εξετάζεται η δυνατότητα συνένωσής τους, ώστε να δημιουργηθούν μεγάλα αναπτυξιακά έργα. Ένα από τα μεγάλα εγχειρήματα είναι η εξέλιξη του αεροδρομίου του Ελληνικού, μιας πρώην αμερικανικής βάσης" αναφέρει το δημοσίευμα.
newscode
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου