Πέμπτη, Αυγούστου 18, 2011

Πολυτελή ξενοδοχεία: Γεμάτα με «συγκρατημένους» πελάτες

Πληρότητες «ρεκόρ» καταγράφει η Ρόδος, καλύτερα 
από τις αρχικές προβλέψεις η Κρήτη, απώλειες 
από Γερμανία στη Χαλκιδική
Πολυτελή ξενοδοχεία: Γεμάτα με «συγκρατημένους» πελάτες 
Σημαντική άνοδο σε διανυκτερεύσεις καταγράφουν
πολυτελή ξενοδοχεία σε δημοφιλείς τουριστικούς 
προορισμούς της χώρας, αντικατοπτρίζοντας τη μεγάλη αύξηση ξένων τουριστών εφέτος, η οποία άγγιξε το 10% το επτάμηνο του 2011. Αισθητή είναι ωστόσο η συγκράτηση των πελατών στις πρόσθετες δαπάνες, η οποία περιορίζει κατά συνέπεια τις εισπράξεις, αλλά και η απουσία της ελληνικής πελατείας.

«Καλύτερη απ' ό,τι περιμέναμε», περιγράφει τη φετινή σεζόν ο κ. Ν. Σαϊτάκης, διευθυντής πολυτελούς ξενοδοχείου στην περιοχή Αμμουδάρα Ηρακλείου, αναφερόμενες στις καλές επιδόσεις του καλοκαιριού. Με εξαίρεση τον Μάιο «που δεν ήταν καλός μήνας», η περίοδος έως και τον Σεπτέμβριο καταγράφει ανοδική πορεία, ενώ χάρη στα συνέδρια και ο Οκτώβριος είναι θετικός. Το ξενοδοχείο λειτουργεί με ημιδιατροφή (πρωινό και βραδινό) και δουλεύει «μόνο με tour operators», ενώ τελευταία παρατηρείται αύξηση και στις κρατήσεις μέσω Ιντερνετ.

Με πλειοψηφία τους επισκέπτες από Γερμανία, η πελατεία προέρχεται από χώρες της Κεντρικής Ευρώπης, το Ισραήλ και τη Ρωσία και όλες εμφανίζουν άνοδο, με εξαίρεση την ελληνική αγορά. «Είναι πολλές οι πτήσεις από το Ισραήλ», σημειώνει ο κ. Σαϊτάκης τονίζοντας τη γεωμετρική αύξηση των Ισραηλινών από πέρυσι. Η μέση διάρκεια παραμονής κυμαίνεται στις εννέα μέρες και έχει μειωθεί σε σχέση με παλαιότερα.

Μειωμένες είναι και οι καταναλώσεις των πελατών, που είναι «πολύ σφιχτοί» όπως επισημαίνει ο διευθυντής του ξενοδοχείου, λέγοντας ότι από τους 600 πελάτες του ξενοδοχείου οι «60-70 τρώνε μεσημεριανό». Πολλοί είναι εκείνοι που αγοράζουν το ποτό ή το νερό απ' έξω, ενώ από το κατάστημα εντός ξενοδοχείου μπορεί «να αγοράσουν εφημερίδα», παρατηρεί, ενώ αντίθετα ενισχυμένες είναι οι ενοικιάσεις αυτοκινήτων.

Για «πληρότητες ρεκόρ» κάνει λόγο ο γενικός διευθυντής πολυτελούς ξενοδοχείου δυναμικότητας 355 δωματίων στην Ιξιά της Ρόδου, κ. Ι. Μισθός. Σύμφωνα με τα στοιχεία η μέση ετήσια πληρότητα θα κυμανθεί εφέτος στο 85% για τη σεζόν που ξεκίνησε αρχές Απριλίου και ολοκληρώνεται τέλος Οκτώβρη, ποσοστό που είναι το μεγαλύτερο σε διάστημα δεκαετίας από την έναρξη της λειτουργίας της μονάδας.

Ο ίδιος σημειώνει ότι η αύξηση στις διανυκτερεύσεις του ξενοδοχείου εφέτος αγγίζει το 30% και κατά κύριο λόγο οφείλεται στις κρατήσεις μέσω Ιντερνετ, ενώ επισημαίνει την πτώση που παρουσιάζει το μέσο κατά κεφαλήν έσοδο, εξαιτίας της μείωσης που καταγράφουν οι έξτρα καταναλώσεις, της τάξης του 10-15%. «Ο κόσμος ψωνίζει απ' έξω για να μην καταναλώνει μέσα στο ξενοδοχείο», λέει ο γενικός διευθυντής της πολυτελούς μονάδας. «Ακόμα και οι Ρώσοι σκέφτονται τα έξοδά τους», προσθέτει.

Το ξενοδοχείο λειτουργεί με ημιδιατροφή με το κόστος για ένα δίκλινο δωμάτιο να κυμαίνεται στα 140 ευρώ την ημέρα (μαζί με τα έξτρα). Οι τιμές έχουν είναι 1-2% αυξημένες σε σχέση με πέρυσι (στα πακέτα), όμως συνολικά είναι χαμηλότερες και από τα επίπεδα του 2008. Εφέτος εισήγαγε και μια νέα πολιτική προσφέροντας ένα πακέτο all inclusive premium, με πρόσθετο κόστος 30 ευρώ ανά άτομο ημερησίως, το οποίο πωλείται όπως σημειώνει ο κ. Μισθός ξεχωριστά αν θέλει ο πελάτης και μέσα στο ξενοδοχείο.

Όπως αναφέρει η δραστηριότητα του ξενοδοχείου είναι σε ποσοστό 92,1% μέσω tour operators με το υπόλοιπο ποσοστό να καλύπτεται από τα συνέδρια. Η πλειοψηφία των πελατών είναι Βρετανοί, οι οποίοι έχουν αυξηθεί σε σχέση με πέρυσι, ωστόσο οι Ρώσοι εμφανίζουν άνοδο 300% στο ξενοδοχείο, με τους Γερμανούς να ακολουθούν με ποσοστό 86%. Την ίδια ώρα η ελληνική αγορά εμφανίζει μείωση 60%, αναφέρει ο κ. Μισθός, σημειώνοντας την απουσία των Ελλήνων που αποτελούσαν σταθερή πελατεία της μονάδας.

Περιορισμένες λόγω της κάμψης που παρουσιάζει η γερμανική πελατεία είναι οι διανυκτερεύσεις σε ξενοδοχείο πέντε αστέρων στην Κασσάνδρα Χαλκιδικής, όπως δηλώνει ο διευθυντής του κ. Ν. Μωυσίδης. Ο ίδιος αποδίδει τη μείωση στη δυσφήμιση που έχει υποστεί η Ελλάδα στη γερμανική αγορά, αλλά και στο ό,τι «δεν υπάρχουν εύκολες πτήσεις». Το ξενοδοχείο λειτουργεί «αποκλειστικά με τη γερμανική αγορά» σε συνεργασία με tour operators, ενώ υπάρχουν και μεμονωμένες κρατήσεις μέσω διαδικτύου. Η Χαλκιδική «σώζεται κάθε φορά χάρη στον οδικό τουρισμό», υποστηρίζει ο κ. Μωυσίδης, μιλώντας για τις βαλκανικές χώρες που καλύπτουν σημαντικό μερίδιο στις κρατήσεις των ξενοδοχείων της περιοχής.

Ο ίδιος επιβεβαιώνει επίσης την πτώση που καταγράφεται στους Ελληνες, ενώ αναφερόμενος στη διαφορά των τιμών που δίνονται στους ξένους επισκέπτες και την ελληνική αγορά, τονίζει ότι «δεν παρατηρείται πλέον αυτή η μεγάλη ψαλίδα». Όπως εξηγεί οι τιμές που δίνονται στους tour operators εξασφαλίζουν την πληρότητα του ξενοδοχείο σε μεγάλο ποσοστό και για μεγαλύτερο διάστημα, κάτι που «το ελληνικό γραφείο δεν τα καταφέρνει».

Ωστόσο προσθέτει ότι πλέον οι Ελληνες κάνουν κρατήσεις μέσω Διαδικτύου, με αποτέλεσμα να έχουν τιμές που δίνει κάποιος tour operator και σημειώνει ότι η μέση τιμή σε δίκλινο δωμάτιο του ξενοδοχείου για την θερινή περίοδο είναι 80 ευρώ, ενώ τον Αύγουστο φθάνει τα 130 ευρώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...