Παρασκευή, Οκτωβρίου 21, 2011

Ελαιόλαδο,... από την Καλιφόρνια


Ελαιόλαδο από την Καλιφόρνια

Τα δυτικά παράλια του Ειρηνικού ανταγωνίζονται άλλο ένα μεσογειακό προϊόν
Ελαιόλαδο από την Καλιφόρνια. Κι όμως, υπάρχει.
Οι αμερικανοί λάτρεις του καλού φαγητού πιστεύουν εδώ και χρόνια ότι μόνο τα ελαιόλαδα από τη Μεσόγειο αξίζουν τα λεφτά τους και μπορούν να απογειώσουν τις γεύσεις στο πιάτο τους - ιδίως εκείνα που έχουν στο μπουκάλι την εικόνα μιας ελιάς, μιας ελληνικής ή ιταλικής σημαίας και λέξεις όπως «έξτρα παρθένο» ελαιόλαδο.

Αλλά την τελευταία δεκαετία, οι παραγωγοί της Καλιφόρνιας έχουν αναλάβει μια μεγάλη, νέα προσπάθεια για να ενισχύσουν την τοπική βιομηχανία ελαιολάδου, φυτεύοντας ελιές σε χιλιάδες στρέμματα, χτίζοντας πιεστήρια και παράγοντας λάδια που μπορεί να είναι πιο φρέσκα, πιο αγνά και πιο φθηνά από πολλά εισαγόμενα.

Το εμπόριο ελαιολάδου στην Καλιφόρνια, το οποίο άρχισε τον 16ο αιώνα από ισπανούς ιεραποστόλους, είχε σχεδόν πεθάνει πριν από 10 χρόνια, εκτός από κάποιους παραγωγούς μικρής κλίμακας στις ακτές του Ειρηνικού και στις περιοχές με τους αμπελώνες.
Ψάχνεις για δουλειά...;
«Πολλοί τρελαίνονται για το ελαιόλαδο, αλλά κανείς δεν μπορούσε να καταλάβει πώς θα βγάζαμε χρήματα από την παραγωγή του», λέει στους New York Times η Ντέμπορα Ρότζερς, ιδιοκτήτρια του Olive Press, στη Σονόμα της Καλιφόρνιας.

Λιγότερο από το 2% του ελαιολάδου που καταναλώνεται στις ΗΠΑ παράγεται εκεί. Αλλά αυτό το ποσοστό ανεβαίνει καθώς εταιρείες όπως οι California Olive Ranch, Corto Olive και Apollo έχουν αρχίσει να παράγουν λάδια σε ανταγωνιστικές τιμές, πολλά από τα οποία διατίθενται στα ράφια των σούπερμαρκετ.

Εχουν στη διάθεσή τους δύο ισχυρά εργαλεία: συστήματα εντατικής καλλιέργειας που ήδη χρησιμοποιούνται ευρέως στις μεσογειακές χώρες, και μία αυτο-επιβληθείσα γραφειοκρατία που επιχειρεί να θέσει νέες, εσωτερικές προδιαγραφές για την ποιότητα του προϊόντος.

«Από τη στιγμή που το ελαιόλαδο πωλείται σε λογική τιμή και είναι σχετικώς γευστικό, θα πρέπει οι αμερικανοί να ενδιαφέρονται για την προέλευσή του;» ρωτάνε πολλοί ντόπιοι παραγωγοί.

Και μην ξεχνάμε τα συνήθη επιχειρήματα υπέρ της αγοράς τοπικών προϊόντων: στήριξη της ντόπιας γεωργίας, δημιουργία θέσεων εργασίας, μείωση της κατανάλωσης ορυκτών καυσίμων λόγω μείωσης των μεταφορών, και πιο φρέσκα προϊόντα.
  tovima

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...