Όλοι μεγαλώνουμε με τους μύθους μας, όπως φαίνεται. Οι βρετανικοί Times, «ξεσκεπάζουν» επτά κραυγαλέες παρανοήσεις, που κουβαλάμε από τα παιδικά μας χρόνια.
Η πραγματικότητα, όμως, είναι πολύ διαφορετική. Σύμφωνα με το Jorvik Centre, η παράδοση ήθελε τους Βίκινγκς να θάβονται μαζί με τις περικεφαλαίες και τα κέρατα, που χρησιμοποιούσαν σαν ποτήρια. Όταν ανακαλύφθηκαν οι τάφοι τους τη Βικτωριανή εποχή, θεωρήθηκε ότι τα κέρατα ήταν αξεσουάρ των περικεφαλαίων.
Εάν ρωτήσετε οποιοδήποτε παιδί θα σας απαντήσει με βεβαιότητα, ότι η αγαπημένη λιχουδιά των ποντικιών είναι το τυρί. Στην πραγματικότητα, όμως, τα ποντίκια απολαμβάνουν τις τροφές, που είναι πλούσιες σε σάκχαρα, όπως επίσης το φυστικοβούτυρο και τα δημητριακά. Είναι προτιμότερο, λοιπόν, να βάζουμε στις φάκες γλυκίσματα παρά τυρομπουκιές.
Όταν ακούμε Ναπολέοντας, όλοι φέρνουμε στο μυαλό μας έναν οξύθυμο, κοντό άντρα –με αποτέλεσμα το σύμπλεγμα κατωτερότητας λόγω ύψους να ονομαστεί «σύμπλεγμα του Ναπολέοντα». Οι κοντοί άντρες τον έχουν αναγάγει σε πρότυπό τους, αλλά στην πραγματικότητα δεν ήταν τόσο κοντός όσο νομίζουμε. Σύμφωνα με τα ιστορικά στοιχεία, ο Γάλλος στρατηγός είχε ύψος 1.58, το οποίο στην εποχή του (18ος-19ος αιώνας) αντιστοιχούσε στο μέσο ύψος των ανδρών.
Ο Έντισον ανακάλυψε πολλά πράγματα –είναι ένας από τους διασημότερους εφευρέτες όλων των εποχών– αλλά ο ηλεκτρικός λαμπτήρας δεν είναι ένα από αυτά. Στην πραγματικότητα, ανακάλυψε τη λάμπα σχεδόν ταυτόχρονα με τον Βρετανό Τζόζεφ Σουάν, στον οποίο ανήκει η πατρότητα της εφεύρεσης.
Δεν ήταν ακριβώς αυτή η άποψη, που υποστήριξε ο Δαρβίνος, παρότι αυτό το συμπέρασμα τον καταδιώκει ως σήμερα. Εκείνο, που είπε ο Δαρβίνος ήταν, ότι πριν από πολλά-πολλά χρόνια, οι πίθηκοι, οι χιμπατζήδες και ο άνθρωπος είχαμε τον ίδιο πρόγονο.
Ολόκληρες γενιές μεγάλωσαν με την εντύπωση, ότι ο νομπελίστας φυσικός δεν τα κατάφερνε στο σχολείο, ενώ στην πραγματικότητα ο Αϊνστάιν ήταν πολύ καλός μαθητής –ιδίως στα μαθηματικά και τη φυσική. Η αντίληψη αυτή έχει επικρατήσει, γιατί ο Αϊνστάιν αποφοίτησε με 4, ένας βαθμός, που μετέπειτα ερμηνεύτηκε ως D, ενώ την ισχύουσα κλίμακα βαθμολογιών του σχολείου του κάθε άλλο παρά κακός ήταν. Άρα, η δικαιολογία των κακών μαθητών απέναντι στην έξαλλη μητέρα, που βαστά τον έλεγχο με τους χαμηλούς βαθμούς του σχολείου, πως «και ο Αϊνστάϊν «τούβλο» ήταν στο σχολείο, αλλά να τι κατάφερε μετά», δεν έχει και τόση ισχύ τελικά…
Και όμως, η άποψη αυτή αδικεί το διάσημο εξερευνητή, ο οποίος μπορεί να μην φανταζόταν, πόσο μεγάλη είναι η Γη, αλλά σίγουρα δεν ανησυχούσε μήπως πέσει από την άκρη της!
naftemporiki
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου