Σάββατο, Σεπτεμβρίου 17, 2011

Κίνδυνος για την ασφάλεια των πτήσεων,... λένε οι ελεγκτές


Κίνδυνος για την ασφάλεια των πτήσεων, λένε οι ελεγκτές

Το δημόσιο θα χάσει πάνω από 100 εκατ. ευρώ, εάν περικόψει τους μισθούς
Η μη διοχέτευση πόρων στην τεχνολογική υποδομή και την συνεχή εκπαίδευση των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας οδηγούν σε υποβάθμιση των υπηρεσιών που παρέχουν οι ελεγκτές
«Επιπτώσεις στην ασφάλεια των πτήσεων θα προκαλέσει η υπαγωγή των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας στο ενιαίο μισθολόγιο, ενώ το δημόσιο θα χάσει δεκάδες εκατομμύρια ευρώ από την περικοπή των απολαβών τους, καθώς αυτές είναι συνδεδεμένες με το μέρισμα που λαμβάνει η χώρα κάθε χρόνο από το Eurocontrol». Αυτό τόνισαν την Πέμπτη οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας, οι οποίοι ζητούν διατήρηση του ιδιαίτερου status quo που διέπει το επάγγελμά τους και ετοιμάζονται, παράλληλα, για απεργιακό «μπλάκ άουτ» στους αιθέρες.

Οι ελεγκτές εναέριες κυκλοφορίας καταγγέλουν ότι η μεταφορά τους στο ενιαίο μισθολόγιο των δημοσίων υπαλλήλων δεν θα επιφέρει τίποτε θετικό για τον κρατικό προϋπολογισμό, καθώς οι αμοιβές τους προέρχονται από το Eurocontrol και όχι από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. Μάλιστα, όπως λένε, οι μειώσεις των μισθών τους θα προκαλέσουν και... μείωση στα έσοδα του δημοσίου, καθώς οι απολαβές τους συνδέονται πλήρως με το μέρισμα που λαμβάνει το κράτος από το Eurocontrol.

«Στην περίπτωσή μας, το να κάνεις περικοπές στο κίνητρο απόδοσης είναι σαν να πυροβολείς τον εαυτό σου. Ήδη σε μία χρονιά χάθηκαν σχεδόν 40 εκατ. ευρώ για το κράτος, επειδή μείωσε κατά 20% τις απολαβές μας, με αποτέλεσμα να του επιστραφούν λιγότερα χρήματα» τόνισε ο πρόεδρος της Ένωσης των ελεγκτών, κ. Οδ. Μαργέτος.

Πρόσθεσε, μάλιστα, ότι οι περικοπές σε μισθοδοσία, επενδύσεις και εξοπλισμό ήδη έχουν δημιουργήσει προβλήματα στον έλεγχο της εναέριας κυκλοφορίας και, ως εκ τούτου, και στον τουρισμό. «Για να εγγυηθούμε την ασφάλεια των πτήσεων μειώνουμε αναγκαστικά την χωρητικότητα του εναερίου χώρου. Όμως μία αύξηση 5% των πτήσεων προκαλεί χρονική καθυστέρηση κατά 100%. Και αυτό διότι είναι αναγκαίο να μειωθεί η χωρητικότητα για να διατηρηθεί το υπάρχον επίπεδο ασφαλείας» συμπλήρωσε.

Ο κ. Μαργέτος τόνισε ότι «δεν έχει πλέον νόημα να υπερβάλλουμε εαυτούς» και υπογράμμισε ότι δεν νοείται να λογίζονται οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας ως δημόσιοι υπάλληλοι. «Ο ελεγκτής που θα καταρρεύσει, θα πάρει μαζί του και το FIR» σημείωσε με νόημα.

Οι συνδικαλιστές επισήμαναν ότι εάν ενταχθούν οι ελεγκτές στο ενιαίο μισθολόγιο, τότε το δημόσιο θα απωλέσει 100 εκατ. ευρώ, ενώ κάλεσαν την πολιτική ηγεσία να πάρει άμεση θέση στο ζήτημα. Παρόντες στη συζήτηση ήταν και κ.κ. Φόλκερ Ντίκ και Φρέντερικ Ντε Λω από την Ευρωπαϊκή και διεθνή ένωση ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, αντίστοιχα.

Ο κ. Ντικ τόνισε ότι η χώρα μας έχει βρεθεί δύο φορές στο εδώλιο του κατηγορουμένου στα Ευρωπαϊκά δικαστήρια για παραβίαση κανονισμών της συμφωνίας με το Eurocontrol, κάτι που κινδυνεύει να πάθει εκ νέου.

Μάλιστα, σημείωσε ότι το ανταποδοτικό σύστημα του Eurocontrol θα τροποποιηθεί και θα προβλέπει ποινές για τους παραβάτες. Επίσης, υπογράμμισε ότι τα τέλη υπερπτήσης κακώς διοχετεύονται στον κρατικό προϋπολογισμό, ενώ είπε ότι είναι απαράδεκτο να μην επιτρέπεται στους ελεγκτές να απεργήσουν, λόγω των συνεχών προσφυγών της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας στη Δικαιοσύνη για την αναστολή των κινητοποιήσεών τους.

«Μας ανησυχεί το ζήτημα της ασφάλειας στις ελληνικές πτήσεις» τόνισε ο κ. Ντε Λω. «Τα χρήματα των αερογραμμών κλέβονται από την κυβέρνηση και δεν κατευθύνονται εκεί που πρέπει, δηλαδή στην εκπαίδευση, την συντήρηση και την τεχνολογία. Τα νέα μέτρα λιτότητας δεν θα μπορέσουν να διατηρήσουν ψηλά το επίπεδο της ασφάλειας. Φοβόμαστε για την Ελλάδα» υπογράμμισε, παρομοιάζοντας τις συνθήκες ασφαλείας του ελληνικού εναέριου χώρου με τις τρύπες του ελβετικού τυριού. «Χρειάστηκε να πέσει το Γιάκοβλεφ για να αλλάξετε ραντάρ και να εγκαταστήσετε νέα συστήματα» υπενθύμισε με νόημα.

Οι ελεγκτές ζητούν την διατήρηση του κινήτρου παραγωγικότητας και του μηχανισμού ανάκτησης κόστους των τελών υπέρπτησης, ενώ ξεκαθαρίζουν ότι δεν βρίσκονται σε «λευκή απεργία», απλώς τηρούν τους πτητικούς κανόνες .

«Όσο μειώνονται οι επενδύσεις και το προσωπικό τόσο θα μειώνεται και η κυκλοφορία στον εναέριο χώρο, προκειμένου να διατηρηθεί η ασφάλεια» κατέληξε ο κ. Μαργέτος.
  tovima

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...