Συνάντησα τον ερευνητή κ. Γιώργο Λάγιο στο κέντρο
ερευνών της Tropical, της καινοτόμου εταιρείας του
στην Αθήνα, και από την πρώτη στιγμή αισθάνθηκα σαν μικρό παιδί που του άνοιξαν την πόρτα σε έναν μαγικό κόσμο. Ποτέ άλλοτε δεν είχα ξαναβρεθεί... αντιμέτωπη με τόσες εφευρέσεις μαζεμένες. Μπαταρίες υδρογόνου, εφαρμογές νανοτεχνολογίας και, εκεί ανάμεσα, το καινούργιο τους επίτευγμα, το ηλεκτρικό ποδήλατο, αποτέλεσμα συλλογικής εργασίας δύο άλλων ερευνητών, του Γιώργου Καπλάνη και του Αλέξανδρου Βραχνού. Από τους πέντε τύπους ποδηλάτων που έχουν κατασκευάσει (City Business, City Explorer, City Travel, Extreme, City Bike), το μοντέλο που φαίνεται να κερδίζει την πρωτιά των προτιμήσεων μέχρι στιγμής είναι το τελευταίο. Κυκλοφόρησε στις αρχές του χρόνου και αμέσως μου φάνηκε ευκολόχρηστο και ελαφρύ. Οπως και είναι. Καθώς το περιεργαζόμουν, ρώτησα τι είναι αυτό που το κάνει ξεχωριστό. «Δύο καινοτομίες το καθιστούν ξεχωριστό. Η πρώτη είναι η μπαταρία λιθίου πολυμερών, που του δίνει διπλάσιο χρόνο ζωής.
Τη στιγμή που μια συνηθισμένη μπαταρία λιθίου επαναφορτίζεται γύρω στις 500 φορές, οι δικές μας έχουν τη δυνατότητα να επαναφορτίζονται 1.000 φορές. Αυτό, πρακτικά, σημαίνει 5 με 6 χρόνια ζωής για την μπαταρία, τη στιγμή που παλιότερα έπρεπε να αλλάζεις κάθε χρόνο (μολύβδου)», μου απαντά. Η δεύτερη; «Το σύστημα PAS, ένας έξυπνος ρυθμιστής ταχύτητας, ο οποίος λειτουργεί με σένσορα που «διαβάζει» το δρόμο (την κλίση, την ανηφόρα, την κατηφόρα κ.λπ.) και αναλαμβάνει να κάνει μόνος του την ιδανική ρύθμιση λειτουργίας του κινητήρα, έτσι ώστε να δουλεύει με την ελάχιστη κατανάλωση ρεύματος. Ετσι, καταφέραμε να διπλασιάσουμε την αυτονομία του ποδηλάτου και να φτάσουμε τα 100 χλμ., μέχρι την επόμενη φόρτιση της μπαταρίας. Αυτή είναι μια καινοτομία που κανένας άλλος κατασκευαστής δεν έχει».
Ολα τα μοντέλα που κυμαίνονται μεταξύ 900 και 1.200 € έχουν τα ίδια χαρακτηριστικά: 6τάχυτο σασμάν Shimano, εμπρόσθια ανάρτηση, πλαίσιο αλουμινίου, δισκόφρενο Tektro και ελαστικά Kenda. Η ισχύς του κινητήρα τους είναι 250-350 watt, ενώ με την ηλεκτρική υποβοήθηση πιάνουν τα 28 χλμ./ώρα. Ζυγίζουν 24,8 κιλά, «σηκώνουν» φορτίο μέχρι και 110 κιλά και, το κυριότερο, η φόρτιση της μπαταρίας τους στοιχίζει μόλις 0,45 €/100 χλμ. Η μπαταρία είναι αποσπώμενη (φορτίζει σε 4 με 5 ώρες, όποτε εμείς θέλουμε) και η προσθαφαίρεση γίνεται βγάζοντας απλώς τη σέλα, κατασκευαστικό τρικ που λειτουργεί και ως αντικλεπτικό. Η LCD οθόνη δίνει πλήρη στοιχεία, από το ποσοστό φόρτισης της μπαταρίας μέχρι την ταχύτητα, ανά πάσα στιγμή. Ολα τα μέρη των ποδηλάτων είναι εισαγόμενα και οι συγκολλήσεις και η συρραφή γίνονται κάτω από υψηλά δεδομένα, ενώ όλα τα μοντέλα συνοδεύονται από 12μηνη εγγύηση καλής λειτουργίας. «Ολα τα προϊόντα της εταιρείας είναι πράσινα, κάτι για το οποίο είμαστε υπερήφανοι», τονίζει ο κ. Λάγιος. Και εγώ ήμουν ευτυχής που με άφησαν να πάρω μια γεύση, έστω και για λίγο, από τον κόσμο του μέλλοντος..
Από απλό σε ηλεκτρικό
Μπορούμε να μετατρέψουμε το ποδήλατό μας σε ηλεκτρικό, αγοράζοντας το E-B Conversion Kit, που περιλαμβάνει τον ηλεκτρικό κινητήρα, μπαταρία λιθίου, φορτιστή και τον έξυπνο ρυθμιστή ταχύτητας. Στοιχίζει 450 € και προσαρμόζεται σε όλα τα ποδήλατα.
Της ΒΑΣΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΥ, Φωτογραφίες: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΖΑΒΟΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου