Πέμπτη, Αυγούστου 18, 2011

Sea Ray 540 Sundancer




Ολική επαναφορά
Με το νέο της μοντέλο η αμερικάνικη εταιρεία έρχεται
στο προσκήνιο με μία πλήρη πρόταση στην κατηγορία των μεγάλων σκαφών. Το εντυπωσιακό σε σχεδίαση και διαστάσεις Sea Ray 540 Sundancer δικαιολογεί απόλυτα τη ροπή της φίρμας όχι μόνο ως προς την πολυτέλεια αλλά κυρίως στην ευχρηστία, η οποία προκύπτει μέσα από καινοτόμες εφαρμογές που καθιστούν τη διαβίωση στα δύο καταστρώματα απολαυστική.
Ξεκινώντας από το δυναμικό παρουσιαστικό της επιβλητικής ατράκτου, το αμερικάνικο σκαρί αποδεικνύει την φινέτσα του διαμέσου μιας συμπαγούς γάστρας η οποία αποπνέει ασφάλεια. Οι ενσωματωμένοι σε αυτήν υαλοπίνακες έχουν την τιμητική τους αφού, πέρα από το πλούσιο φυσικό φως που προσφέρουν στο εσωτερικό, επηρεάζουν και την όλη εικόνα του σκάφους καθιστώντας το μοντέρνο και πιο... ευρωπαϊκό. Ιδιαίτερης μνείας ωστόσο χρήζει η υπερκατασκευή, το χαμηλό προφίλ της οποίας προσδίδει στο νεότευκτο σκάφος μια σπορ όψη που ενισχύεται από την γυάλινη ανοιγόμενη οροφή.
Η προσφερόμενη άνεση εντός του σκάφους διακρίνεται άμεσα στο κύριο κατάστρωμα. Το πρώτο στοιχείο που εντυπωσιάζει είναι η αξιοποίηση της πρυμναίας πλατφόρμας προς τέρψη των ναβατών. Στο σημείο αυτό ας σημειωθεί παρενθετικώς πως έχουμε να κάνουμε με έναν γνήσιο εκπρόσωπο της αμερικάνικης σχολής η οποία, ως γνωστόν, εξετάζει το σκάφος πρώτα και κύρια από την πρακτική του πλευρά, εξοπλίζοντας την κάθε θέση που προορίζεται να φιλοξενήσει έναν επιβάτη με χειρολαβές και υποδοχές για αναψυκτικά ή νερό και αποθηκευτικούς χώρους. Μετά την μικρή παρένθεση, εύκολα εξηγείται η ύπαρξη των τριών ποτηροθηκών δίπλα στο πρυμναίο κάθισμα το οποίο μάλιστα προσφέρει, δεδομένου του προσανατολισμού του, θέα στο απέραντο γαλάζιο ενώ πλαισιώνεται από πλήθος χειρολαβών και χώρων αποθήκευσης στο εσωτερικό του. Το εντυπωσιακότερο όλων όμως δεν είναι τίποτε άλλο από την μετατροπή του εν λόγω καθιστικού σε στρώμα ηλιοθεραπείας! Αυτό επιτυγχάνεται χάρη στη διαιρούμενη κουπαστή η οποία ανοίγοντας, ενοποιεί το πρυμναίο καθιστικό με τον καναπέ του πρυμναίου καθιστικού.
Εστιάζοντας τώρα ένα επίπεδο πιο πίσω και συγκεκριμένα στην πρυμναία πλατφόρμα διαπιστώνουμε ότι αυτή καλύπτεται από τικ το οποίο συνεισφέρει σε μια ασφαλή διέλευση ενώ φέρει μία πτυσσόμενη σκάλα στο εσωτερικό της και τέσσερις χρήσιμες δέστρες εκατέρωθεν οι οποίες απλοποιούν την πρόσδεση.
Διεισδύοντας περισσότερο στο κύριο κατάστρωμα και ευρισκόμενοι στο υπαίθριο καθιστικό, παρατηρούμε ότι μία ανισόπεδη διάταξη διαχωρίζει με σαφήνεια τον ωφέλιμο χώρο του από το υπόλοιπο ντεκ. Εκεί λοιπόν συναντάμε έναν καναπέ σε σχήμα "L" που συμπληρώνεται από ένα ξύλινο πτυσσόμενο τραπέζι ενώ ολοκληρώνεται χάρη στο wet bar το οποίο περιλαμβάνει bbq, ψυγείο και χώρους αποθήκευσης.
Προχωρώντας προς τα ενδότερα και φθάνοντας στη ζώνη του πιλοτηρίου γίνεται άμεσα αντιληπτό ότι ο εν λόγω χώρος ξεφεύγει από τα καθιερωμένα προσφέροντας μια ευρηματική διάταξη προς όφελος των ναβατών. Ως γνωστόν, η ζώνη του πιλοτηρίου αποτελείται από σταθερές επιπλοσυνθέσεις. Στην περίπτωση του Sea Ray 540, οι σχεδιαστές προχώρησαν στην υλοποίηση μιας καινοτομίας, χάρη στην οποία το διπλό κάθισμα του κυβερνήτη σύρεται από τη μία του πλευρά με αποτέλεσμα την παράλληλη τοποθέτησή του ως προς έναν πλευρικό καναπέ στη δεξιά πλευρά. Ως αποτέλεσμα το πιλοτήριο, όταν δεν χρησιμοποιείται, μετατρέπεται σε καθιστικό αυξάνοντας τα επίπεδα ανέσεων με ένα επιπλέον χώρο! Όσο για το καθαυτό πιλοτήριο, αυτό περιλαμβάνει μια κονσόλα εντυπωσιακού σχεδιασμού, με το κεκλιμένο της επίπεδο να φιλοξενεί δύο μεγάλες έγχρωμες οθόνες ενώ στο οριζόντιο τμήμα της φιλοξενούνται όλοι οι ηλεκτρικοί διακόπτες και φυσικά το ρυθμιζόμενο τιμόνι και τα χειριστήρια.
Αφήνοντας κατά μέρος τα των εξωτερικών μερών και επιχειρώντας μια προσέγγιση στον εσωτερικό κόσμο του σκάφους διαπιστώνουμε μια αρχιτεκτονική από την οποία προκύπτουν μεγάλοι και άνετοι χώροι και φυσικά άπλετο φυσικό φως ενώ τα υψηλής ποιότητας υλικά συνεισφέρουν με τον δικό τους τρόπο στην ποιοτική αναβάθμιση του συνόλου.
Το κατώτερο κατάστρωμα προσφέρεται σε δύο εκδόσεις, με δύο ή τρεις καμπίνες. Το πιο πιθανό είναι ότι η πλειοψηφία του αγοραστικού κοινού που θα προσεγγίσει το σκάφος, να εκδηλώσει την προτίμησή του στην έκδοση με τις τρεις καμπίνες κυρίως λόγω πρακτικότητας. Η έκδοση όμως με τις δύο καμπίνες παρουσιάζει ενδιαφέρον γιατί προκύπτουν δύο ιδιαιτέρως μεγάλα δωμάτια πολλών ωφέλιμων τετραγωνικών τα οποία μάλιστα εφοδιάζονται και με τα αντίστοιχα λουτρά.
Και στις δύο περιπτώσεις, περιλαμβάνονται ένα ευρύχωρο καθιστικό και ένας άνετος χώρος που φιλοξενεί την επιπλοσύνθεση της κουζίνας ενώ αίσθηση προκαλεί σε όλο το εσωτερικό το μεγάλο ωφέλιμο ύψος.
Στην πράξη το Sea Ray 540 Sundancer δεν θα τρομάξει ή θα προβληματίσει με τις αντιδράσεις του, καταφέρνοντας να διαχειριστεί με ευκολία τόσο την ισχύ των 1.340 συνολικά ίππων του βασικού εξοπλισμού, όσο και των 1.600 ίππων του προαιρετικού. Στην πρώτη περίπτωση, η μέγιστη ταχύτητα αγγίζει τα 36 ναυτικά μίλια μέγιστης ταχύτητας στις 2.300 στροφές το λεπτό κόμβους ενώ με τη χρήση των μεγαλύτερων πετρελαιοκινητήρων, η μέγιστη ταχύτητα φθάνει τα 40 ναυτικά μίλια επίσης στις 2.300 στροφές το λεπτό.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Ολικό μήκος: 16,70 μέτρα
Μέγιστο πλάτος: 4,65 μέτρα
Βύθισμα: 1,27 μέτρα
Εκτόπισμα: 2,27 τόνοι
Χωρητικότητα δεξαμενών καυσίμων: 2.271 λίτρα
Χωρητικότητα δεξαμενών νερού: 568 λίτρα
Κινητήρες: 2x 670 ίπποι, 2 x 800 ίπποι
Μέγιστη ταχύτητα: 36 mph, 40 mph
Από τον Αιμίλιο Χατζηδάκη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...