Δευτέρα, Αυγούστου 08, 2011

Κόστος χρήσης 10 βενζινοκίνητων, diesel και υγραεριοκίνητων μοντέλων για 5 χρόνια

Ακόμα και όφελος 5.000 ευρώ στην 5ετία μπορεί να αποκομίσει κάποιος αποκτώντας και χρησιμοποιώντας ένα diesel αυτοκίνητο σε σχέση με ένα αντίστοιχο βενζινοκίνητο αλλά μικρότερο συγκριτικά με ένα LPG. 
Φυσικά, υπάρχουν και οι εξαιρέσεις, ωστόσο γίνεται ξεκάθαρο ότι τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα μπορούν να μας δώσουν κάποιες λύσεις στο πρόβλημα του συνεχούς αυξανόμενου κόστους χρήσης των αυτοκινήτων μας.

Ακόμα και όφελος 5.000 ευρώ στην 5ετία μπορεί να αποκομίσει κάποιος αποκτώντας και χρησιμοποιώντας ένα diesel αυτοκίνητο σε σχέση με ένα αντίστοιχο βενζινοκίνητο αλλά μικρότερο συγκριτικά με ένα LPG. Φυσικά, υπάρχουν και οι εξαιρέσεις, ωστόσο γίνεται ξεκάθαρο ότι τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα μπορούν να μας δώσουν κάποιες λύσεις στο πρόβλημα του συνεχούς αυξανόμενου κόστους χρήσης των αυτοκινήτων μας.

Ήρθε η ώρα να δώσουμε συγκεκριμένες απαντήσεις στο αν ένα καινούριο diesel έχει χαμηλότερο κόστος χρήσης σε σχέση με ένα επίσης καινούριο, παρόμοιων προδιαγραφών, βενζινοκίνητο αυτοκίνητο. Χρησιμοποιούμε παραδείγματα από δημοφιλή μοντέλα της αγοράς εξετάζοντας σε βάθος 5ετίας πόσο κοστίζει το service τους, πόσο θα πληρώσουμε σε καύσιμα, σε τέλη κυκλοφορίας και σε ασφάλιστρα. Επίσης, στα βενζινοκίνητα βλέπουμε πόσο μας κοστίζει να τα μετατρέψουμε έτσι, ώστε να λειτουργούν και με υγραέριο, ενώ σημειώνουμε και το κόστος για υγραέριο μέσα στα επόμενα 5 χρόνια. Φυσικά, σημασία έχει και το αρχικό κόστος απόκτησης του κάθε αυτοκινήτου. Τα συμπεράσματα που βγαίνουν από αυτό το θέμα έχουν πολύ μεγάλο ενδιαφέρον.
Σημειώσεις για καλύτερη ανάγνωση
Επιλέχθηκαν από κάθε μοντέλο δημοφιλείς ενδεικτικές εκδόσεις βενζίνης και diesel που είναι όσο πιο κοντά γίνεται σε τιμή, κυβισμό και ιπποδύναμη.
Το κόστος service περιλαμβάνει ανταλλακτικά, Φ.Π.Α. και εργασία και αφορά αποκλειστικά στις προγραμματισμένες διαδικασίες. Έχει υπολογιστεί με ενδεικτικήτιμή εργατοώρας η οποία μπορεί να διαφέρει λίγο από συνεργείο σε συνεργείο.
Τα έξοδα για βενζίνη και diesel σε βάθος 5ετίας, έχουν υπολογιστεί με μέσες τιμές που ανακοίνωσε το ΥΠΕΚΑ στις 17 Ιουνίου, ενώ το LPG με ενδεικτική τιμή, υπολογίζοντας ότι ο μέσος οδηγός διανύει περίπου 15.000 χλμ./έτος. Χρησιμοποιήθηκε μέση τιμή βενζίνης 1,67 ευρώ/λίτρο, diesel κίνησης 1,48 ευρώ/λίτρο και τιμή LPG 0,80 ευρώ/λίτρο.
Το κόστος ασφάλισης είναι ενδεικτικό και προήλθε από πληροφορίες από ιστοσελίδες ασφαλιστικών εταιρειών.
Το κόστος μετατροπής σε υγραεριοκίνητο είναι ενδεικτικό. H συντήρηση ενός κιτ υγραεριοκίνησης σε βάθος 5ετίας, γενικά, περιλαμβάνει κυρίως αλλαγή του φίλτρου καυσίμου, με κόστος όχι πάνω από 20 ευρώ. Υπό συνθήκες μπορεί να προϋποθέτει και αλλαγή του πνεύμονα (εξάρτημα κάποιων συστημάτων LPG) που έχει κόστος περίπου 50 ευρώ. Κατά τα άλλα, το κόστος συντήρησης είναι το ίδιο με ένα απλό βενζινοκίνητο.
Για να υπολογίσουμε το κόστος χρήσης με υγραέριο, υπολογίσαμε μέση κατανάλωση σε κάθε αυτοκίνητο μεγαλύτερη κατά 1,5 λτ./100 χλμ. σε σχέση με το νούμερο που ανακοινώνει ο κατασκευαστής για τη βενζίνη. Tα Punto Evo LPG και Panda LPG έχουν εργοστασιακή κατανάλωση και CO2.
To κόστος για τα τέλη κυκλοφορίας υπολογίστηκε με βάση το CO2, όπως είναι σήμερα αλλά και με την αύξηση 10% που ισχύει από το 2012.
Πετρελαιοκίνηση - Για να γνωρίζετε καλύτερα
Οι diesel κινητήρες είχαν κάποτε μεγαλύτερα διαστήματα service από τους κινητήρες βενζίνης. Πλέον όμως, το διάστημα αυτό μπορεί να είναι το ίδιο, ανάλογα με την εταιρεία και το μοντέλο.
Οι περισσότεροι νέοι diesel κινητήρες φέρουν φίλτρο κατακράτησης μικροσωματιδίων (DPF). Αυτό είναι "αυτοκαθαριζόμενο" και γενικά χρειάζεται αλλαγή, αφού το αυτοκίνητο ξεπεράσει τις 120.000 χλμ. Η αντικατάστασή του πάντως είναι ακριβή (πάνω από 1.200 ευρώ).  autotriti

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...