Δευτέρα, Ιουλίου 04, 2011

Νέα στοιχεία για το Mazda MX-5

Μικρότερες διαστάσεις και υπερτροφοδοτούμενοι κινητήρες



Μετά το νέο που θέλει την επόμενη γενιά του MX-5 να πέφτει αρκετά κάτω από τα 1.000 κιλά βάρους, ακολουθεί η είδηση αναφορικά με τα μηχανικά σύνολα και τον εξοπλισμό του μοντέλου. Έτσι, οι κινητήρες πλέον αναμένεται να είναι υπερτροφοδοτούμενοι, ώστε να ταιριάζουν με τη «σπορ» φιλοσοφία της κατασκευής!

Το νέο MX-5 αναμένεται να κάνει την πρώτη του εμφάνιση μέσα στο επόμενο έτος, και περισσότερα στοιχεία σχετικά με αυτό ολοένα και διαρρέουν. Ο βρετανικός ειδικός τύπος, μετά την είδηση που θέλει την τεχνολογία SkyActiv να κάνει τα θαύματα της στην περίπτωση του αμαξώματος, και το βάρος να πέφτει στα μόλις 800 κιλά, αναφέρει και νέα στοιχεία σχετικά με τη φιλοσοφία που θα οδηγήσει στο εντυπωσιακό αυτό νούμερο.

Έτσι, εκτός από το εξελιγμένο αμάξωμα, σημαντικό ρόλο θα παίξει και η μείωση του εξοπλισμού (τουλάχιστον στις βασικές εκδόσεις), κάτι που θα επαναφέρει το MX-5 στον αρχικό του προσανατολισμό. Το θέμα όμως είναι, εάν οι «καλομαθημένοι» ιδιοκτήτες των MX-5, είναι διατεθειμένοι να κόψουν τις καλές συνήθειες προς όφελος του βάρους, όπως το ντουλαπάκι του συνοδηγού που πλέον δεν θα υπάρχει, ενώ ακόμη και το εγχειρίδιο του αυτοκινήτου θα δίνεται σε ψηφιακή μορφή (USB stick).

Ακόμη και στοιχεία όπως το ηχοσύστημα όμως θα παίξουν το ρόλο τους, αφού αυτό μπορεί να μην εξαφανιστεί, όμως θα χρησιμοποιεί ηχεία με τεχνολογία μαγνητών νεοδυμίου αντί για τα κλασικά με βάση τους μεγάλους και βαριούς μαγνήτες!

Τα δημοσιεύματα αναφέρουν ότι το νέο MX-5 θα είναι πιο ελαφρύ σε κάθε σημείο του, πράγμα που με τη σειρά του σημαίνει ανάγκη για μικρότερα και πιο ελαφριά μέρη, όπως το σύστημα πέδησης (μικρότεροι δίσκοι), η ανάρτηση, καθώς και το σύνολο κιβωτίων-κινητήρων κ.λπ.

Το τελευταίο μας φέρνει και στα μηχανικά σύνολα, που από την μοναδική επιλογή των 1,8-2,0 λίτρων που υπάρχει τώρα, θα αποτελείται πλέον από σύνολα 1,4-1,5 λίτρων με την απόδοση να κυμαίνεται μεταξύ 125-150 ίππων, ανάλογα πάντα με την έκδοση. Αυτά σε κάθε περίπτωση θα είναι άμεσου ψεκασμού ενώ θα κάνουν χρήση turbo! H μετάδοση θα συνεχίσει να περνά στον πίσω άξονα, ενώ θα υπάρχει επιλογή χειροκίνητου αλλά και αυτόματου κιβωτίου, σε όλες τις εκδόσεις.

Εξωτερικά η εμφάνιση θα είναι επηρεασμένη από τη σχεδιαστική γλώσσα Kobo που μας παρουσίασε η Mazda με το πρωτότυπο Shinari στην περσινή έκθεση του Παρισιού, ενώ οι διαστάσεις του θα είναι μικρότερες. Ειδικά το πλάτος, το οποίο με τον τρόπο αυτό θα μειώσει και την εμπρόσθια επιφάνεια επαφής (με τον αέρα), ενώ προς όφελος της παθητικής ασφάλειας (ιδιαίτερα κατά την επαφή με πεζό), δεν αποκλείεται και η χρήση εκτινασσόμενου καπό.

Τέλος, δεν μένει παρά να δούμε τι από όλα αυτά θα επαληθευτεί, ενώ τίθεται ακόμη και ζήτημα για τη μεταλλική οροφή, που μπορεί μεν να καθιστά το MX-5 περισσότερο «εμπορικό» όμως προσθέτει 80 επιπλέον κιλά στο συνολικό του βάρος!



Πηγή: autotriti.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...